Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont skrzyni
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / skrzynia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurkin
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:49, 06 Cze 2010    Temat postu: remont skrzyni

Witam wszystkich.
Z moją skrzynią jest coraz gorzej więc postanowiłem ją naprawić, ale chcę to zrobić sam, w związku z tym potrzebuje parę porad.
Niedomaganie skrzyni to,
po przebiegu około 5tyś.km po wymianie olej jest przypalony.
przy włączaniu z P na D szarpie.
przy zmianie biegów z 1 na 2 szarpie, z 2 na 3 przeciąga i też potrafi szarpnąć.
na 3cę podczas przyspieszania potrafi czasami robić kangurka.
OD często zaczyna mrugać.
mam takie wrażenie że jedzie się z delikatnie wciśniętym sprzęgłem, po dodaniu gazu obroty silnika wzrastają, a nie przyspiesza, najmocniej to odczuwalne na 3cę.
No i moje pytania,
jak w miarę sprytnie wyjąć skrzynie? ktoś się chwalił że robi to w trzy godziny:D może coś doradzi?
czy tarczki wymienić cały komplet czy tylko te co wyślizgane?
jak sprawdzić czy konwerter nie jest zużyty, uszkodzony?
no i co mam w niej wymienić, zrobić, co sprawdzić żeby po złożeniu było cacy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aircat
Kierowca


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:20, 06 Cze 2010    Temat postu:

Najłatwiej wymienić cały komplet tarczek z przekładkami, obejrzyj taśmy hamulcowe czy nie są zużyte, wymień zawór EPC (od niego najczęściej zaczynają się problemy, które kończą się później poważniejszymi awariami), zregeneruj konwerter, jeżeli panewki wykazują ślady nadmiernego zużycia to wymień wszystkie bo koszt niewielki, i najważniejsze - zdobądź jakoś (kup cy cuś) instrukcję ATSG remontu i regulacji skrzyni, tam znajdziesz opisane wszystkie objawy uszkodzeń i metody ich naprawy, a także opis przeróbki poprawiającej smarowanie przekładni głównej która często ulega uszkodzeniu przez niedostateczne smarowanie. A w wersji light wymień zużyte czy przypalone tarczki i wszystkie uszczelki, wyczyść płytę sterującą i sprawdź szczelność tłoczków, ale wymianę zaworu EPC uznaj raczej za konieczną bo to będzie tylko pozorna oszczędność zostawić stary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:47, 06 Cze 2010    Temat postu:

Zastosuj się do zaleceń<aircat> a w tej sytuacji nie powinno być niespodzianek. Wymień zawór i zregeneruj konwerter i nie oszczędzaj na tarczkach, a na pewno zyskasz. Przy remoncie skrzyni każda oszczędność to tylko pozorna oszczędność. Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurkin
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:19, 06 Cze 2010    Temat postu:

dzięki za szybką odpowiedź,
o instrukcji myślałem i znalazłem coś takiego[link widoczny dla zalogowanych] ale to raczej nie po polsku, może znacie jakieś namiary na polską wersje?
na remont w wersji light byłem umuwiąny z mechanikiem, ale nie odpowiadało mi to.
planuje zakupić komplet tarczek i komplet uszczelek polecacie jakąś konkretną firmę? panewki też raczej do wymiany w komplecie, przy takiej robocie 180 zeta to faktycznie nie dużo,
zawór EPC co to jest i za co odpowiada?
jeszcze bardzo zainteresowało mnie poprawienie smarowania, można by to rozwinąć?
gdzie można nie drogo i dobrze zregenerować konwerter?
jak sprawdzić szczelność tłoczków w płycie?
i jeszcze jedno, jakby pompa oleju okazywała ślady nadmiernego zużycia, luzy i t.d. co z tym trzeba zrobić?


Ostatnio zmieniony przez jurkin dnia Nie 23:22, 06 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurkin
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:27, 06 Cze 2010    Temat postu:

już wiem co to za zawór epc,,,, 650zł .... o w... mordę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:41, 06 Cze 2010    Temat postu:

Zregenerować pompę, to znaczy wymienić podzepoły pompy i tyle. Regeneracja konwertera to około 610PLN, ogłasza się facet na allegro, lub w midparts za podobną kasę, chyba że ktoś z forumowiczów ma lepsze namiary, ja znalazłem tylko tyle ale też za mocno nie szukałem. A książki po polsku niestety nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aircat
Kierowca


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:46, 07 Cze 2010    Temat postu:

Jak się bierzesz za taki remont to części z USA ściągaj, wyjdzie cię o wiele taniej, a książki po polsku nie ma, ale wystarczy podstawa angielskiego, poza tym są tam obrazki Razz A a nową pompę (tańsza od kosztów wysyłki) na ebayu widziałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
Kierowca


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CHORZÓW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:57, 07 Cze 2010    Temat postu:

jurkin jak podasz adres @ to postaram się ci wysłać książkę o skrzyni AXODE
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:42, 07 Cze 2010    Temat postu:

Książkę można odszukać necie, jest oczywiście po angielsku. Ja na podstawie takiej książki naprawiłem swoją ASB. Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurkin
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:50, 10 Cze 2010    Temat postu:

części z USA ? fakt dużo taniej, na przykład zawór EPC najdroższy jaki znalazłem za nie całe 80 dolców, to i tak mniej niż polowa tego co w Polsce,
no ale jak to z ciągnąć?
nigdzie nie znalazłem części do pompy, ktoś widział to gdzieś? tak na przyszłość chciał bym wiedzieć czy można to kupić.

diku i Piotr dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / skrzynia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin