Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwne zachowanie układu chłodzenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bodzio
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:20, 12 Sty 2016    Temat postu:

Zagadka nie z tej ziemi jak coś znajdziecie to daj znać . Ale ja bym spróbował z uszczelniaczem do chłodnic . Pozdrwiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:08, 23 Sty 2016    Temat postu:

Witam ponownie. Z racji tego że mechanik ma dużo roboty to nie robiłem jeszcze auta. Jednak w międzyczasie kupiłem sobie tester do badania szczelności głowicy. No i niestety płyn się zabarwił na żółty kolor. Żeby mieć pewność czy tester jest wiarygodny to sprawdziłem nim również drugie auto-Hondę Accord. W Hondzie płyn nie zmienił koloru więc chyba tester działa poprawnie.
Jak myślicie, zlecać mechanikowi robienie głowicy czy może jeszcze coś posprawdzać, np. ciśnienie w układzie chłodzenia?
Moje następne pytania:
Czy coś jeszcze będę musiał zrobić przy okazji robienia głowicy?
Jaki może być mniej więcej koszt takiej zabawy? Oczywiście będę robił dwie głowice.
No i na co zwrócić uwagę jak już będę miał wszystko rozbebeszone?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:44, 23 Sty 2016    Temat postu:

Dziwne że wcześniejszy test na CO2 nic nie wykazał, może mechanik coś źle robił?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:05, 23 Sty 2016    Temat postu:

Głowice splanować, sprawdzić szczelność. Do tego nowe uszczelki głowic, pokryw i obu kolektorów, uszczelniacze zaworowe. Płyn chłodzący i olej pewnie nie jest zmieszany, ale proponuję zmienić profilaktycznie. Można przy okazji ładnie umyć przepustnicę i kolektor dolotowy.

Myślę, że w 2000 złotych powinno się to zamknąć. Byleby mechanik był kumaty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:19, 23 Sty 2016    Temat postu:

Rozumiem jednak mam jeszcze kilka pytań:
Gniazda zaworów też robić?
Na jaką maksymalną kwotę trzeba się przygotować?
Jeśli się okaże że to głowica jest walnięta to regenerować czy kupić używkę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:53, 23 Sty 2016    Temat postu:

Jak zawory są szczelne to ja bym nie ruszał gniazd.
Generalnie w 3.0 głowice są żeliwne i ciężko żeby coś się z nimi stało. Jeśli jest gdzieś pęknięta to można spawać, ale są to raczej duże pieniądze, więc raczej szukałbym używki.

Ale te głowice nie są problematyczne, raczej planowanie i nowa uszczelka załatwi sprawę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:18, 23 Sty 2016    Temat postu:

Rozumiem.
A koszt, tak w najdroższej opcji z materiałami? Czy 2,2tys.zł to wygórowana cena?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:03, 24 Sty 2016    Temat postu:

Moim zdaniem to nie jest tanio, ale nie jest wybitnie drogo. O ile zostanie zrobione faktycznie wszystko.
A w najdroższej opcji to musisz tylko doliczyć używaną głowicę, od 100 do 400 złotych można kupić.

Można to podliczyć mniej więcej. Oczywiście to są ceny detaliczne, warsztat zawsze będzie miał rabacik:
- komplet uszczelek góry silnika - od 300 do 500 zł
- 12 szt. uszczelniaczy zaworowych - ok 60 zł jeśli nie ma w powyższym komplecie
- planowanie głowic i sprawdzenie szczelności - całość ok. 300 zł prawdopodobnie
- 10 l płynu chłodzącego - 100 zł
- 5 l oleju silnikowego - 90 zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:12, 24 Sty 2016    Temat postu:

Wielkie dzięki za info
Pod koniec tygodnia wstawiam na warsztat.
Mam nadzieję że pójdzie sprawnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:13, 05 Lut 2016    Temat postu:

Witam ponownie.
A więc sprawa wygląda tak. Wstawiłem w tygodniu auto do mechanika. Obie głowice przeszły test szczelności, zostały splanowane z dotarciem zaworów-pomyślałem że jak już robić to konkretnie, i jest OK. Wszystkie uszczelki góry silnika zostały wymienione. Mechanik po złożeniu wszystkiego do kupy przejechał się na zimnym silniku i wszystko jest w porządku.
Za całość z częściami, płynami robocizną zapłaciłem 1650zł. więc cena chyba dobra.
Uszczelki felrpo 450zł., olej valvoline 5w30 z filtrem knecht-150zł., dwie głowice: szczelność, planowanie, zawory-420zł., wymiana części plus płyn chłodniczy 630zł.
Jutro odbiór u mechanika Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin