Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwne zachowanie układu chłodzenia
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:48, 03 Sty 2016    Temat postu: Dziwne zachowanie układu chłodzenia

Witam wszystkich forumowiczów. Życzę wszystkiego najlepszego z Nowym Rokiem. Jako że jestem tutaj nowy to bardzo proszę o wyrozumiałość. Jestem posiadaczem Windstara 3.0 z LPG rok 2000r. od pół roku. Wszystko było ok do czasu. Próbowałem znaleźć odpowiedź na forum jednak się nie udało. Już opisuję o co chodzi. Auto po odpaleniu na benzynie jak złapie temperaturę to przełącza na gaz. W miarę rozgrzewania silnika, przy włączonym ogrzewaniu, zaczyna lecieć coraz cieplejsze powietrze. Po przejechaniu około 2 km. z ogrzewania zaczyna lecieć zimne powietrze jednak temperatura silnika na desce rozdzielczej nie podnosi się. Po chwili (30sek. do 2min.) zaczyna lecieć ciepłe powietrze i temperatura na wskaźniku szybko opada. Kilka razy się zdarzyło że temperatura na wskaźniku poszybowała powyżej 3/4 skali i szybko opadła. Po wyjechaniu z domu na odcinkach 50-60km. wywala mi około 1,5-2l. płynu przez zbiornik i jeżeli go nie doleję przed następną jazdą to problem z ogrzewaniem i wahaniem temperatury silnika się pogarsza z tym że płynu już nie wyrzuca.
Ostatnio robione:
-wymiana termostatu,
-wymiana pompy wody,
-czyszczenie korka zbiorniczka wyrównawczego.
Co sprawdziłem:
-olej silnikowy czysty, bez bąbelków, piany, białej mazi,
-płyn chłodniczy czysty,
-silnik odpala normalnie i równomiernie pracuje,
-spaliny w rury wydechowej normalne bez żadnych przebarwień,
-po wyłączeniu silnika jak odkręcę korek zbiorniczka wyrównawczego to jest raczej lekkie syknięcie i poziom cieczy opada,
-dolny przewód od chłodnicy letni, górny mocno ciepły czyli ok.
-silnik normalnie pracuje na gazie i benzynie.
Zakładam trzy opcje: uszczelka pod głowicą, walnięty reduktor LPG, lub zapowietrzanie się układu chłodzenia. Uszczelka pod głowicą mi nie pasuje bo płyn i olej nie jest brudny, silnik normalnie pali i ma moc. Reduktor chyba też nie bo nie czuć gazem i silnik na lpg nie dławi się.
Najciekawsze jest to że czasami jest wszytko ok. Dzisiaj rano temperatura -18. Odpaliłem na benzynie, potem przerzuciło na lpg. Kiedy podłapał silnik temperaturę to włączyłem ogrzewanie. Pracował około 40minut i wszystko było w porządku. Co może być grane? Płyn w układzie chłodzenia prestone. Wygląda jakby się zapowietrzał albo gdzieś przymarzał. Sam nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:53, 03 Sty 2016    Temat postu:

Reduktor to chyba najłatwiej wykluczyć, wystarczy go odpiąć i połączyć przewody.
Czy węże puchną/sztywnieją?

Ale raczej klasycznie uszczelka pod głowicą puszcza spaliny z komory spalania do układu chłodzenia i się zapowietrza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:00, 03 Sty 2016    Temat postu:

Właśnie to jest dziwne że węże ani trochę nie puchną i są elastyczne.
A czy przy uszkodzonej uszczelce nie powinno być więcej objawów typu zabrudzony olej lub płyn, dymienie z wydechu itp?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiu
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:41, 03 Sty 2016    Temat postu:

Nie muszą być takie objawy, wystarczy że jest minimalne uszkodzenie uszczelki i jest tak jak kolega wyżej pisał. Uszelka ma wiele miejsc gdzie może być uszkodzona i mogą być różne objawy. Zrób test na zawartość spalin w układzie chłodzenia, np takie coś: [link widoczny dla zalogowanych] albo daj do warsztatu na taki test
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:12, 04 Sty 2016    Temat postu:

Tak właśnie chyba zrobię. Znajdę chwilkę i dam Windstara do zbadania co2 w zbiorniczku. Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:28, 04 Sty 2016    Temat postu:

Tylko jeszcze jedno mnie zastanawia Panowie. Dlaczego po przejechaniu 5-10 km. wszystko powraca do normy tzn ogrzewanie działa normalnie, temperatura nie wariuje i nie wyrzuca płynu? I mogę tak przejechać odcinek ponad 100km. i nic się nie dzieje. Dzisiaj jak wracałem z pracy to tylko raz mi poszła temperatura do góry i wyrzuciło około szklanki płynu. Potem wszystko było ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiu
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:18, 05 Sty 2016    Temat postu:

Zacznij od testu na zawartość spalin,potem jak będzie ok zmień termostat i ja więcej pomysłów nie mam,bo ciężko mi uwierzyć że pompa mogłaby mieć coś do tego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiusz
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:43, 06 Sty 2016    Temat postu:

No więc zrobiłem test na spaliny w zbiorniczku i spalin nie ma. Pompę wody wymieniałem dwa m-ce temu a termostat tydzień temu po tym jak zauważyłem że mi temperatura silnika skacze. Stary termostat rzeczywiście źle pracował bo się przycinał. A czy może być tak że ten nowy termostat jest padnięty? Mam firmy gates kupiony w sklepie z częściami do amerykanów. Przed montażem mogłem sprawdzić w gorącej wodzie jak pracuje jednak wyleciało mi to zupełnie z głowy. Jeżeli nie jest to ani uszczelka, ani termostat to może jakieś syfy w układzie przytykają mi przepływ.
Dzisiaj rano uzupełniłem ubytek płynu niecałe 1.5l. Przejechałem 3km. Na chwilę zaczęło wiać zimnym z nawiewów no to już wiedziałem że zaraz może pójść temperatura silnika w górę więc wyłączyłem całkowicie nawiewy na 2-3 minuty. Temperatura poszła do niecałych 3/4 wskaźnika i po 5sek. spadła do poniżej połowy oraz się wyrównała i dalej jechałem około 130km. bez jakichkolwiek problemów z ogrzewaniem i temperaturą silnika. Bardzo dziwna sprawa.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłymirus
Klubowicz


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów WLKp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:13, 06 Sty 2016    Temat postu:

Ja na 100% stawiam na termostat
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
techniks-2
Kierowca


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hamburg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:58, 06 Sty 2016    Temat postu:

Wadliwy termostat,Ja wymienilem dwa nowe bo byly uszkodzone dopiero 3 pracuje prawidlowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin