Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana płynu chłodzącego?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radmat9
Nowy


Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:15, 28 Sty 2009    Temat postu: Wymiana płynu chłodzącego?

Witam,mam pytanko ,jak odpowietrza się układ chłodzenia i ile trzeba nalać płynu do chłodnicy podczas wymiany.Będe wdzięczny za porady w tym temacie.Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas
Klubowicz


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mosina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:02, 28 Sty 2009    Temat postu:

wydaje mi się że powinien się sam odpowietrzyć, a wchodzi około bodajże 12 litrów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radmat9
Nowy


Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:38, 28 Sty 2009    Temat postu:

12 litrów?nie może być,myślałem że około 6 l. GDZIE NALEWAĆ PŁYN DO TEGO ZBIORNIKA PLASTIKOWEGO CZY DO CHŁODNICY BEZPOŚREDNIO/?

Ostatnio zmieniony przez radmat9 dnia Śro 21:01, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
charger
Moderator


Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:39, 28 Sty 2009    Temat postu:

wchodzi 12l, ale przy wymianie nie zejdzie wiecej jak 5-6. wlewaj do chlodnicy, a jak zalejesz chlodnice to zalej do zbiornika wyrównawczego. Zalej ponad maxa bo jak odpalisz to on sie bedzie odpowietrzal i brakujacy plyn sobie zassie ze zbiornika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radmat9
Nowy


Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:54, 29 Sty 2009    Temat postu:

dzięki,czyli do chłodnicy pod korek i jeszcze do zbiorniczka,a korek chłodnicy zakręcic do oporu?trochę nie bardzo rozumiem jak on zasysa z tego zbiornika ,bo na korku od chłodnicy jest ten zawór ciśnieniowy i on sie otwirra tylko przy nadmiernym ciśnieniu, a tak jest zamknięty i blokuje dopływ zbiorniczka,więc jak zasysa z niego ,bo ja się już pogubiłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario1975monza
Klubowicz


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złoczew (Łódzkie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 2:09, 29 Sty 2009    Temat postu:

dokladnie tak zbiornik jest po to by nie rozsadzilo wezy w razie nadmiernego cisnienia np.spowodowanego zagotowaniem auta przy niedzialajacym termostacie lub wentylatorach lub extremalnie wypaleniu uszczelki pod glowica a inaczej nie ma szansy by zassalo plyn ze zbiornika chyba ze jest zalany do pelna i w razie potrzeby poluzujesz korek chlodnicy pamietaj jednak ze korek odkrecasz na zimnym silniku lub jesli masz odwage to na cieplym Very Happy lecz grozi to poparzeniem dosc bolesnym przerabialem juz to Confused a najlepiej odpalic auto zalac do pelna poczekac az termostat pusici uzuplnic i pojezdzic troche nastepnie po ostygnieciu skontrolowac jesli trzeba uzupelnic ponownie i..... cieszyc sie cieplem w aucie Very Happy a jesli cos namieszalem to mnie poprawcie ale taka byla kolejnosc u mnie 4 dni temu

Ostatnio zmieniony przez mario1975monza dnia Czw 2:16, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gural
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:37, 29 Sty 2009    Temat postu:

dokladnie tak Smile

a do kolegi radmat9 uklad ma 12 litrow bo masz 2 nagrzewnice kupe wezy ogromna chlodnice i (czesto dodatkoa chlodniczke skrzynki) w sumie kupe wody
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
windi95
Klubowicz


Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Łużycka/ Nowa Ruda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:33, 29 Sty 2009    Temat postu:

wszystko ok, ale z tego co czytałem to do odpowietrzenia trzeba ustawić winiego pod górkę i trochę przegazować. tak ostatnio zrobiłem po wymianie węży na parowniku i parownik jest gorący. Very Happy Very Happy Very Happy

a co do dodatkowej chłodniczki skrzyni to jest ona chłodzona powietrzem, a w śroku przepływa olej ze skrzyni, więc nie ma wpływu na ilość płynu chłodzącego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario1975monza
Klubowicz


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złoczew (Łódzkie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:10, 29 Sty 2009    Temat postu:

guralowi chodzi o druga nagrzewnice czyli na tyl auta no chiba ze u Ciebie nie ma Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
windi95
Klubowicz


Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Łużycka/ Nowa Ruda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:42, 29 Sty 2009    Temat postu:

mam drugą nagrzewnicę. wtedy do układu wchodzi 13,7 litra.
ale druga nagrzewnica to nie to samo co dodatkowa chłodnica skrzyni. podstawowa chłodnica skrzyni jest zabudowana w chłodnicy podstawowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin