Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nierówna praca silnika-długoterm. i krótkoterm. kor.daw.pal.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebec
Nowy


Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:59, 13 Wrz 2017    Temat postu: Nierówna praca silnika-długoterm. i krótkoterm. kor.daw.pal.

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem posiadaczem Forda Windstara z 2000 roku z silnikiem 205KM,3.8L.
Problem polega na nierównej pracy silnika na biegu jałowym.
Kupiłem ten samochód z uszkodzoną uszczelką pod głowicą.Zdemontowałem obie głowice,oddałem do planowania i sprawdzenia zaworów.
Wszystko ok.zakupiłem kpl.uszczelek i motor poskładałem.
Zaznaczam,że wszystkie te czynności robiłem z niezwykłą starannością,bez zbędnego pośpiechu.
Silnik uruchomiłem,odpala ładnie od pierwszego razu.Jest to silnik na LPG.Ładnie przełącza po niedługiej chwili na gaz.Praca silnika ogólni cicha,bez żadnych stuków,czy innych hałasów.
Problemem jest,że silnik na wolnych obrotach chodzi nierówno,nie gaśnie utrymuje obroty 750-900,ale aż trzepie całą karoserią.Przygazuję to albo przestaje,albo obroty na tyle się wyrównują,że już tego nie czuję.Raczej moc ma,na obrotach już nawet ładnie jedzie.
Układ zapłonowy,przewody,świece,cewka czujniki wału,wałka rozrządu wszystko nowe wymienione.
Podcisnienia sprawdzone dziesiąty raz,lewe powietrze również.
Kompletnie nic.Wszystko prawidłowo.Cisnienia w cylindrach również.
Błędów żadnych np.po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów komputer nie odczytuje,sondy pracują prawidłowo.Check się nie zaświca.
Wczoraj dopiero jeszcze raz odczytywałem wszystkie dane czujników w trakcie pracy silnika i zauważyłem taką sprawę.
Mianowicie,długoterminowa korekcja dawki paliwa wynosi ok. -132%,
krótkoterminowa korekcja dawki wtrysku ponad 2400%.
Praktycznie te dawki są takie same na benzynie i na gazie.
Z tego co wiem są to astronomiczne dane.Ponieważ powinny oscylować się w granicach 0%.
Może ktoś coś wie dlaczego tak jest i czy to może wpływać właśnie na nierówną pracę silnika.
Po prostu już rozkładam ręce.Wszystko sprawdzone.Nawet dobre elementy wymienione na nowe.Żadne nawet minimalnej różnicy w pracy silnika.
Pozdrawiam wszystkich
Sebastian
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiu
Kierowca


Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 244
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:40, 18 Wrz 2017    Temat postu:

A na benzynie to samo się dzieje ? Te korekty to jakaś abstrakcja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebec
Nowy


Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:45, 18 Wrz 2017    Temat postu:

Tak.Na benzynie i na gazie jest tak samo.
Te korekty rzeczywiście są abstrakcyjne.Lecz,niestety takie odczytuję.Niewiele się różnią kiedy silnik pracuje na benzynie i na gazie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiu
Kierowca


Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 244
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:59, 18 Wrz 2017    Temat postu:

A jakie są korekty na wyższych obrotach na których silnik dobrze pracuje ? Jak zachowuja się sondy lambda ?

Ostatnio zmieniony przez wiesiu dnia Pon 21:00, 18 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryczysko
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 324
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Wto 10:16, 19 Wrz 2017    Temat postu:

Do puszki filtra jest przykręcony czujnik powietrza. Coś takiego :
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyciągnij i obmyj zmywaczem do hamulców.
U mnie właśnie, jak silnik pracował nierówno, to winowajcą był brudny czujnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin