Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czyżby uszczelka pod głowicą??
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Greg001
Nowy


Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:01, 07 Gru 2010    Temat postu: Czyżby uszczelka pod głowicą??

Witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu jestem właścicielem Winiego 3,8
A pytanie mam takie:
Zapowietrza mi się układ wodny i ubywa wody (płynu)
Oleju nie przybywa nalotu na korku żadnego nie ma. Wycieku też nie stwierdziłem.
Czy można stwierdzić po tych objawach że jest to uszczelka pod głowicą??
Dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:18, 07 Gru 2010    Temat postu:

Płyn w zbiorniczku będzie miał zapach benzyny lub spalin
lub po wykręceniu świecy i wyschnięciu będą białe
powinno być dużo białego dymu za kurem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:46, 07 Gru 2010    Temat postu:

Może to być minimalna nieszczelność układu chłodzenia. Kiedy się grzeje wyciska niewielkie ilości płynu, zaś podczas studzenia zasysa powietrze. Ale wtedy czuć wyraźnie, niedługo po odpaleniu, zapach płynu chłodzącego. Aby stwierdzić czy to na pewno uszczelka lub co gorsze głowica, musisz na postoju po odpowietrzeniu układu sprawdzić czy zapowietrza się znowu. Cały proces trzeba przeprowadzić po odpowietrzeniu układu na jednym uruchomieniu silnika, wtedy będzie większa pewność. Lecz jeżeli nie masz w tym temacie wystarczającego doświadczenia lepiej udaj się do porządnego fachowca, podkreślam że musi być porządny żeby cię nie naciągał na koszty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Greg001
Nowy


Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:17, 08 Gru 2010    Temat postu:

Wojtek11 nie ma żadnych z tych objawów.
Diku może być tak jak piszesz z tą nieszczelnością bo jak silnik stygnie to nie zaciąga wody z zbiorniczka tylko muszę płynu dolać.
Jedynie co mnie martwi to to że przy odkręceniu kurka na ciepłym silniku wypluwa straszne ilości płynu a to pasuje do objawu uszczelki.
Dzięki za uwagi i sugestie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:21, 08 Gru 2010    Temat postu:

może masz zły korek ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:35, 08 Gru 2010    Temat postu:

No nie do końca w Windstarze jest to objaw uszczelki. Gdyby Ci wywalało do zbiorniczka płyn przy zamkniuętym korku, to wtedy było by bardziej prawdopodobne przepalenie uszczelki, bądź co gorsze pęknięcie głowicy. Wzrastało by ciśnienie w układzie przez pompowanie kompresji. Jeżeli nie wywala płynu do zbiorniczka przy zamkniętym korku to bardziej pasuje na rozszczelnienie węża, połączenia węża z króćcem, nieszczelność chłodnicy, itd. Jak otworzysz korek, to będzie to normalne, że wywali płyn na zewnątrz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:00, 09 Gru 2010    Temat postu:

najlepiej pojedź do dobrego mechanika i po sprawie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Greg001
Nowy


Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:19, 10 Gru 2010    Temat postu:

Dzięki za wszystkie sugestie i pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mysza
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:37, 15 Lut 2011    Temat postu:

Przy podejrzeniach wywalonej uszczelki nalezy podjechac do warsztatu na pomiar zawartosci spalin w płynie chłodniczym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłymirus
Klubowicz


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów WLKp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:06, 15 Lut 2011    Temat postu:

wojtek11 napisał:
Płyn w zbiorniczku będzie miał zapach benzyny lub spalin
lub po wykręceniu świecy i wyschnięciu będą białe
powinno być dużo białego dymu za kurem

Jak uszczelka wywala to najpierw między garem a kanałem wodnym gdyż są najbliżej siebie położone, potem (po dalszej eksploatacji) dopiero dochodzi do kanału olejowego i wtedy pokazuje się olej w płynie a płyn w oleju. Jeżeli siada uszczelka to woda "gotuje" się nawet na chłodnym silniku, gdyż spaliny na skutek sprężania mają lepszą drogę wypływu przez kanał wodny niż przez nie do końca otwarte jeszcze zawory wylotowe, tak samo jak tłok pobiera dawkę paliwa to również zasysa płyn z tego kanału wodnego. Taka jest zasada działania walniętej uszczelki. A do sprawdzenia tego nie potrzebne jest wcale pomiar spalin w płynie chłodniczym bo to jest jak dla mnie strata pieniędzy. Wystarczy zrobić tak jak wojtek11 pisze. Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i odpal samochód niech się nagrzewa silnik, woda będzie Ci się wylewać i gotować, wydobywające pęcherze powietrzne będą śmierdzieć spalinami i bęnzyną, na dodatek silnik nie będzie równo pracował choć to jest trudniejsze do zdiagnozowania bo mamy sześć garów i jak jeden przerywa to ciężko to stwierdzić dla początkującego. Przy zamkniętym układzie wodnym również będą puchły a nawet pękały węże z wodą, ogrzewanie w środku będzie się pojawiać i znikać. To proste sposoby na sprawdzenie uszczelki. Razz


Ostatnio zmieniony przez miłymirus dnia Wto 21:10, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin