Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka pytań laika czyli kto pyta nie błądzi...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darioso
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:36, 11 Lip 2008    Temat postu:

orzech1 napisał:
darioso !!?? sam to chciałem kiedyś kupić i chyba kupie,ale to nie rozwiązuje problemu że błedy wyskakują ??trzeba te usterki usunąć ,a my tylko wiemy co jsie dzieje - co do kontrolki"check" to na gazie tak czasami jest Crying or Very sad Laughing !!


Dla mnie nawet taka wiedza jest ważna. Kupiłem ten tester z kilku powodów:
1. nie muszę jeździć do mechaniorów jak mi się 'check' zapala, żeby dowiedzieć się co mu dolega.
2. Wiem od razu, czy błąd silnika jest poważny i właściwie po zapalenie się kontrolki raczej trzeba kończyć jazdę, czy błąd jest standardowy i w niedalekiej przyszłości zapewne zajmę się tym, co wyszło na testerze.
3. ostatnio 'check' dość często się zapala i chciałem po prostu wiedzieć 'co w trawie piszczy'.
Ostatnio mam problem z nierówną pracą silnika na benzynie na wolnych obrotach kiedy silnik jest już ciepły. Tak jakby palił tylko na 5 garach. Wywaliło mi 'check', który zaczął rytmicznie pulsować. Kontrolka pulsowała w momencie ruszania spod świateł, strasznie ciężko Wini się zbierał (brakowało mu mocy, co nie jest dziwne jak jeden cylnder nie pali), po czym zaskoczył i w trasie już wszystko wróciło do normy jeśli chodzi o objawy, zaś 'check' przestał pulsować i świecił na stałe.
Mając ten prosty tester dostałem informację o 'wypadanie zapłonu na 4 cylindrze'. No i jestem w domu. Na gazie tych objawów nie ma. Zauważyłem też, że stojąc z zapalonym silnikiem (chodzi na benzynie) co mniej więcej 45 sekund, jest takie "cyknięcie" (czasami po tym "cyknięciu" włącza się wentylator dmuchawy), przygasają kontrolki i spadają obroty do 500 (wtedy mignie na krótko kontrolka oleju), po czym obroty wracają na 700-800.
No więc podsumowuję co wiem:
- na benzynie wypada zapłon na 4 cylindrze - to jest prawdopodobnie główna przyczyna nierównej pracy silnika
- na gazie nie ma takich objawów,
- tester wykrył błędy również dotyczące nieprawidłowej pracy 2 sondy na 1 głowicy i 2 sondy na 2 głowicy (czyli obie korygujące z niebieską wtyczką) oraz niedomagania zaworu EGR.
Błędy sond lambda to wynikają albo z ich zużycia i są do wymiany, albo trzeba sprawdzić przewody, może coś we wtyczce lub w wiązce nie kontaktuje. Błąd EGR-u wkurza najbardziej i chyba zrobię z tym porządek raz na zawsze zaślepiając po prostu zawór.
Co do błędów z wypadającym zapłonem to najbliżej będzie sprawdzenie wtryskiwacza lub świecy na 4 cylindrze, a także sprawdzenie instalacji elektrycznej doprowadzającej zasilanie do tych rzeczy. Wykluczam raczej nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a komorą spalania (dostawanie się płynu chłodzącego) ponieważ na gazie jest OK. Gdyby rzeczywiście była nieszczelność to na gazie przecież też wyszedłby ten sam błąd.
Wobec tego jest kilka możliwości wypadania zapłonu: wadliwy wtryskiwacz (zapchany, zanieczyszczony) i na to stawiam, lub prąd dochodzący do wtrykiwacza gdzieś po drodze ucieka. Święcę raczej eliminuję, gdyż niedawno je wymieniałem, byc może przewód WN doprowadzający prąd z cewki do świecy na 4 cylindrze ma przebicie.
Co do sond lambda wypróbuję sondy sprzedawane na Allegro przez asu.pl. Są uniwersalne i podobno w Windstarach się sprawdzają.
Jeśli chodzi o zaślepienie zaworu EGR to go wymontuję, wstawię blachę miedzianą gdzies o grubości 0,7mm, wyczyszczę zawór jeśli się da, sprawdzę czy zamyka się i otwiera i po wstawieniu zaślepienia, po ponownym przykręceniu podłaczę go tak jakby nigdy nic, żeby komp Winiegi czytał, że zawór działa aby nie wywalał błędu.
Zobaczymy co to da...
Myślę, że mając taki prosty tester jesteśmy bogatsi o wiedzę, oszczędzamy trochę na wydawaniu kaski u mechaniorów (niektórzy za podłączenie kompa i skasowania błędów biorą od 70-150 zł) i jesteśnmy spokojniejsi, że nie wszystkie błędy powodujące zapalanie się 'check' są groźne dla autka. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzech1
Klubowicz


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 11:54, 11 Lip 2008    Temat postu:

Laughing ale "fachowy" wykład odpisze wieczorem bo mam więcej czasu !! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario1975monza
Klubowicz


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złoczew (Łódzkie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:51, 16 Sty 2009    Temat postu: DARIOSO TESTER JEST DO VW W TYM LINKU CO PODALES

Jak ma sie ten tester do forda bo albo cos nie kumam albo vw jest oprogramowaniem podobny do winiego Shocked Shocked ten w linku co podales jest do vw

Ostatnio zmieniony przez mario1975monza dnia Pią 23:52, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbynek
Klubowicz


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krzykawka/Olkusz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:16, 17 Sty 2009    Temat postu:

Do Sikora i Orzecha1... Klaksony w ilości 2 szt. znajdują się w przednim błotniku od strony kierowcy, żeby się do nich dostać trzeba zdemontować plastikowe nadkole. Pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gural
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:08, 17 Sty 2009    Temat postu:

a to pytanie o klakson chyba padlo pol roku temu

i jeden wini juz znikl Sad wiec problemu nie ma Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzech1
Klubowicz


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 19:30, 17 Sty 2009    Temat postu:

Laughing -ale mój jeszcze jest i teraz wiem gdzie ich szukać Very Happy -dzięki Zbynek!! Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbynek
Klubowicz


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krzykawka/Olkusz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:50, 17 Sty 2009    Temat postu:

Sorry, nie spojrzałem na datę postów Zasugerowałem się postem "mario..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sikor
Kierowca


Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chojnice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:15, 18 Sty 2009    Temat postu:

Jak już je znalazłem, to się dowiedziałem, że są 3, a nie 2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gural
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:21, 19 Sty 2009    Temat postu:

no i kolejny fajny patent 3 klaksony Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:05, 19 Sty 2009    Temat postu:

Jak są 3 klaksony,to może dałoby się jakąś muzyczkę na tym zagrać,albo dzwonki mp3.
Ale głupoty piszę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 4 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin