Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka pytań laika czyli kto pyta nie błądzi...
Idź do strony 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rataksas
Nowy


Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 2:08, 31 Mar 2008    Temat postu: Kilka pytań laika czyli kto pyta nie błądzi...

Witam zacne grono.

Pomocy potrzebuję i szperając po necie trafiłem na Wasze forum (mam nadzieję, że teraz i moje).
W zeszłym roku kupiłem Winniego z 98 roku, silnik 3,8.
Jeździ mi się naprawdę super, za dwa dni wstawiam go na wymianę oleju w skrzyni i w silniku. Zapewne mechanikowi też zadam parę pytań, ale najpierw prosiłbym o pomoc znawców, żeby nie okazało się, że z jego opowieści wyjdzie jakaś niestworzona baśń.

Silnik - zaczęła mi się palić kontrolka koloru żółtego po prawej stronie tablicy rozdzielczej (prawdopodobnie ma jakiś związek z silnikiem). Jednocześnie silnik - chyba od tego momentu - nie zawsze pracuje na równym poziomie. Przeważnie stając na światłach wskakuje mi momentalnie z obrotów standardowych na wyższe niż 1000, niekiedy nawet półtora (zmieniając biegi na Neutral). Towarzyszy temu tak jakby "stuk", który coś zwalnia, a obroty momentalnie wtedy właśnie skaczą. Po pewnym czasie wraca z powrotem do swojej normalnej pracy.
Mam pytanie co jest tego przyczyną? Może ktoś wie? Bo szkoda skrzyni.
Dodatkowo przy ostrym przegazowaniu z rury bucha czarna chmura dymu (jednorazowo). Też nie mam pojęcia co to może być.
Poza tym jeździ płynnie, bardzo dobrze współpracuje ze skrzynią.
Chociaż powiem szczerze, że czytając bardzo dużo o tym aucie przed zakupem myślałem, że będzie bardziej cichy w trakcie jazdy - a tutaj niekoniecznie. Może też jest na to rada?

ABS - zaczęła świecić się kontrolka i ABS zniknął. Nie ma. Nie wiem, czy ma to związek z jakimś czujnikiem, czy może to, że klocki wymagają też wymiany (co też będę robił).

PYTANIA, PRZY ZADAWANIU KTÓRYCH PALĘ SIĘ ZE WSTYDU - co to jest i do czego służy OVERDRIVE, przy przekładni zmiany biegów? Embarassed
Jak w nim włącza się TEMPOMAT? Embarassed

Z góry bardzo, bardzo dziękuję i pozdrawiam:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WK
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TARNOWSKIE GÓRY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:30, 31 Mar 2008    Temat postu:

OVERDRIVE - to nadbieg czyli trójka + sztywne zesprzęglenie silnika ze skrzynią. Uzywasz w górach przy długich podjazdzach czy ciągnąć przyczepe. No i wtedy nie jedziesz na maks. prędkościach.

TEMPOMAT - włanczam machinalnie i jesli dobrze pamietam to
Lewy górny potem śrdkowy prawy
dodajesz szybkości klikająć górnym prawym
ujmujesz szybkości klikając dolnym prawym

Co do objawów to najlepiej pojedź na komputer.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klekot13
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 17:06, 31 Mar 2008    Temat postu:

suchaj umnie jest tak samo jakis stuk jak by sie cos wlancaslo i spadaja obroty i tez nie rowno pracuje na wolnych , ale to nie jest zawur wolnych obrotow bo na gazie jest tak samo taz nie wiem co to jest a kurde jest troche dokuczliwe narazie zmienie swiece i zobacze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rataksas
Nowy


Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 18:46, 31 Mar 2008    Temat postu:

Witam i dzięki za odpowiedzi i pomoc.
On mi chodzi w zasadzie równo na niskich obrotach standardowych i równo po przeskoczeniu na te 1500-1600. Jeżeli chodzi na neutralu to zazwyczaj jest poniżej 1000, potem ten właśnie "stuk", który coś tam według mnie zwalnia i wskakuje na obroty wysokie. Pochodzi jakiś czas (cały czas zaznaczam, że równo) i znowu spada na obroty normalne. Natomiast podkreślam - pracuje równo i nie faluje. Tylko zmienia obroty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klekot13
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 19:09, 31 Mar 2008    Temat postu:

aha to umnie jest inaczej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzech1
Klubowicz


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 22:20, 31 Mar 2008    Temat postu:

Rataksas !! - a czy to nie sprężarka od klimy ?? !! Laughing - bo tak mi się cosik zdaje ?? - bo to właśnie ona załącza się z lekkim stukiem i w tym momencie mogą obroty trochę wachlować !!,a co do tempomatu to tak jak WK-napisał - jest na kierownicy i się trochę tym"pobaw" i zobaczysz co i jak - ale na pewno załączamy lewym górnym potem środkowy prawy dajemy do pamięci i już sam jedzie !! Laughing ,a co do czarnego dymu to może ci za dużo spala Sad Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rataksas
Nowy


Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:26, 01 Kwi 2008    Temat postu:

Nie, klima nie, bo jeszcze wyłączona (w tym roku ze dwa razy włączałem jak słońce dawało przez szyby). No i mówię - obroty nie wachlują. Jest tak jak piszę - kręci ładnie na 0,8 a potem nagle STUK i wskakują na 1,5 - 1,6.
Z tym spalaniem za dużo to cholera wie. Teraz założyłem gaz (ale czarny dym był tez przedtem przy takim ostrym depnięciu na luzie) i spala 17,18 litrów gazu w Wawie. Z tym, że ja nie cisnę mu wychodząc z założenia, ze to samochód do do dostojnej jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krazowniksieci
Administrator


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wodzisław śląski

PostWysłany: Wto 14:29, 01 Kwi 2008    Temat postu:

co do spalania to tak bedziesz miał one tak pala ale za to na trasie zmieścisz sie w 12.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sikor
Kierowca


Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chojnice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:48, 01 Kwi 2008    Temat postu:

Rataksas:
1. Cosik mi się zdaje, że na krótkich postojach wajchujesz biegami-jeśli tak, to radzę się tego oduczyć, nie chce mi się tłumaczyć dlaczego-poszukaj na [link widoczny dla zalogowanych] tam było o tym dużo.
2.Sam nie jestem w tym jeszcze biegły, bo winniego mam od jesieni, ale z tego co wiem klima w winnim chodzi non stop.
3. Kopci Ci z rury, więc nic dziwnego, że świeci Ci sie Check Engine, musisz jechać na komputer
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzech1
Klubowicz


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto 21:14, 01 Kwi 2008    Temat postu:

sikor ma rację !! - zapomniałem Ci napisać że klima w "winim" pracuje cały czas , a co do biegów to zawsze jedź na "D" nawet jak dojedziesz do skrzyżowania to nie dawaj na "N" Idea !!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 1 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin