Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cos skrzeczy przy zakretach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:52, 15 Lis 2015    Temat postu:

Po wyjęciu uszczelniacza nic nie zobaczysz.
Obawiam się, że bez rozebrania skrzyni nic nie zrobisz.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Phil dnia Nie 20:53, 15 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:40, 23 Lis 2015    Temat postu:

Coś jednak zobaczyłem po wyjęciu przegubu ze skrzyni . Tam jest jakby panewka stalowa otoczona cieniutkim mosiądzem . Ze zdjęcia od Ciebie wnioskuję , że to fragment obudowy dyfra . Przegub ma w tym miejscu średnicę 27,40 mm . Otwór w tej " panewce " ma 27,53 mm . Jestem tokarzem i mam dostęp do przyrządów pomiarowych o takiej precyzji . Teraz pytanie do gremium : czy obudowa dyfra obraca się w czasie jazdy ? Zamierzam podnieść średnicę montażowej części przegubu do 27,50 mm i zastanawiam się , czy to wystarczy ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryczysko
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pon 9:37, 23 Lis 2015    Temat postu:

Czy jeżeli zrobisz na 27,50, to nie będzie dużego tarcia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:19, 24 Lis 2015    Temat postu:

Zrobię to za pomocą tulejki z brązu wbitej na barrdzo ciasno na uprzednio odchudzony czop przegubu , szlif i polerka na koniec . Ścianka około pół milimetra . Powierzchnia panewki w ściance skrzyni też bardzo gładka , sprawdziłem . Luz 3 lub 4 setne milimetra to wcale nie tak mało tym bardziej , że to cały czas w oleju będzie pracować .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:56, 25 Lis 2015    Temat postu:

banshee napisał:
czy obudowa dyfra obraca się w czasie jazdy ?


Nie wiem co zrozumiesz jako "obudowę dyfra" i tak naprawdę, to nie pamiętam za bardzo, ale WYDAJE MI SIĘ, że odpowiedź brzmi tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:47, 26 Lis 2015    Temat postu:

Widać to na zdjęciu od Ciebie , w prawym dolnym rogu fotki jest akurat ta część o której pisałem . Ta wystająca część obudowy to właśnie to , co widać po wyjęciu przegubu ze skrzyni . Jeśli cały element z fotki obraca się podczas jazdy , to problem za ciasnego pasowania pogrubionej części przegubu znika . Na razie mam inny trop : kilku mechów ode mnie z pracy jest zgodnych , że to wina przegubu i starczy go wymienić . To moja pierwsza przednionapędówka więc dopuszczam i taką możliwość ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:08, 28 Lis 2015    Temat postu:

Nie chcę Cię wprowadzić w błąd, bo trochę czasu już minęło, ale wydaje mi się, że ten element jest ruchomy. Wydaje mi się, że jedyny nieruchomy element dyferencjału to będzie ta okrągła część z pomarańczową dziurką. To pomarańczowe to uszczelniacz, a w dziurkę wchodzi stalowy przewód olejowy - ale to tak na marginesie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:02, 29 Lis 2015    Temat postu:

To się da łatwo sprawdzić , niech tylko przestanie u nas padać ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:14, 12 Sty 2016    Temat postu:

Sprawdzone , omawiany element obraca się w czasie jazdy . Przegub spreparowany wg wcześniejszego opisu , zdam relację z efektów jak tylko go podmienię ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:48, 22 Mar 2016    Temat postu:

Obiecałem relację i oto ona . Powtarzam : Windstar to moja pierwsza przednionapędówka dlatego tyle błądziłem . Przegub spreparowałem wg opisu i podmieniłem , luzu prawie już niema , ale łomotanie było dalej , nawet się z czasem nasiliło i już nie tylko na zakrętach ale także na prostej . W końcu wziąłem wolną sobotę i z mocnym postanowieniem zabrałem się za rozkręcanie . No i wyszło szydło z worka . Okazało się , że to lewe łożysko z przodu ... W tylnonapędówkach już z tym miewałem do czynienia , ale objawy nie były aż takie ... Kupiłem dwa , wymieniłem lewe a prawego nie dałem rady odkręcić ( na razie Smile ... ) . Cisza zapadła jak nie to samo auto ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / zawieszenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin