Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia przełącza sie w tryb awaryjny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / skrzynia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:15, 16 Lip 2015    Temat postu:

Jeszcze się zdziwicie Wink
Będzie zapierdzielać, a nie jeździć. Najprościej zrobić gruntowny remont, ale skoro znalazłem usterkę, to wystarczy ją usunąć. Zresztą ze ślizgającą się czwórką zrobiłem 20 tys. km i wbrew zapewnieniom wszystkich magików skrzynia wcale nie zdążyła się rozsypać zostawiając mnie w trasie.
W przyszłym tygodniu zapewne będą już graty, poskładam i nie omieszkam się pochwalić jak to oszukałem przeznaczenie naprawiając Windstara bez zaciągania kredytu Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryczysko
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Czw 22:55, 16 Lip 2015    Temat postu:

Phil napisał:
nie omieszkam się pochwalić jak to oszukałem przeznaczenie naprawiając Windstara bez zaciągania kredytu Razz

To mnie rozbawiło najbardziej Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:33, 19 Lip 2015    Temat postu:

Trzymamy kciuki i czekamy na relację ! Powodzenia !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:58, 20 Lip 2015    Temat postu:

Ta relacja może mieć więcej odcinków, niż brazylijska telenowela. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:52, 21 Lip 2015    Temat postu:

Zapewniam, że skrzynka będzie chodzić jeszcze wiele lat bez ruszania Razz
Dzisiaj przyszły graty, z przesyłką wyszło 600 zeta. Komplet uszczelek do skrzyni zawiera także oringi na wspomniany wcześniej wałek, co mnie niezmiernie cieszy, bo musiałbym je dorabiać.

Dzisiaj poszło tylko nowe łożysko piaty i McPhersona, jutro jak czas pozwoli, to zacznę składanie skrzynki. Potem tylko założyć uszczelniacz wału, wsadzić skrzynkę, zainstalować nowe łączniki stabilizatora, końcówki, zbieżność i będę upalał gablotę Very Happy
No i jeszcze szybę muszę wkleić. Wyciąłem, bo ciekła, a przy okazji wyczyszczę zaczątki korozji na podszybiu.


Ostatnio zmieniony przez Phil dnia Wto 18:54, 21 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:13, 27 Lip 2015    Temat postu:

Posiedziałem dzisiaj trochę, poskładałem tarczki, wszystko jest już przygotowane do złożenia i montażu, ale:

Umyłem dokładnie benzyną całą skrzynkę z tych różnych osadów i opiłków, w zasadzie mógłbym ją sprzedać jako nową Very Happy Zlałem też olej z konwertera ile się dało.

Czy muszę jakieś elementy nasmarować/napełnić olejem przed złożeniem i wsadzeniem skrzynki?
Czy jednak wystarczy, że złożę skrzynkę i zaleję olejem i po odpaleniu sama się rozprowadzi?

Z góry dzięki za odp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merkava
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:05, 03 Sie 2015    Temat postu:

Phil napisał:
Czy muszę jakieś elementy nasmarować/napełnić olejem przed złożeniem i wsadzeniem skrzynki?

tak, każdy element skrzyni powinien być nasmarowany olejem lub smarem stałym
Phil napisał:
Czy jednak wystarczy, że złożę skrzynkę i zaleję olejem i po odpaleniu sama się rozprowadzi?

jak w między czasie nie spalisz skrzyni to będzie ok.
Luzy na koszach porobiłeś czy wymieniłeś tarczki na 'pałę" (sztuka za sztukę)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:14, 07 Sie 2015    Temat postu:

merkava napisał:
tak, każdy element skrzyni powinien być nasmarowany olejem lub smarem stałym


No widzisz, składałem zanim napisałeś i nasmarowałem tarczki i kosze olejem na wszelki wypadek - tak na logikę, bo przecież olej będzie tam tak czy inaczej Smile

merkava napisał:
Luzy na koszach porobiłeś czy wymieniłeś tarczki na 'pałę" (sztuka za sztukę)?


Tak naprawdę to wymieniałem na pałę, zresztą i tak nieźle się wnerwiałem, bo ktoś mi leżące na stole części lekko wymieszał, włącznie z tarczkami powyciąganymi z koszów.
Więc składałem wg schematu i w małej części na oko, ale wszystkie tarczki i przekładki leżały w koszach "akurat" tzn. nie miały dużego luzu, ale mogłem nimi obracać.


Małe podsumowanie, bo generalnie mam nadzieję, że dzisiaj zakończyłem przygodę ze skrzynką. Zeszło sporo czasu, bo robiłem w wolnym czasie to raz, a dwa, że dość długo czekałem na części z jednego sklepu, a potem musiałem z innego domówić jeszcze przekładkę amortyzującą na kosz OD. A teraz chyba z tydzień czasu czekałem jeszcze na olej do skrzynki. Tak na dobrą sprawę, to po przygotowaniu się i nie licząc oczekiwania na części, to chyba 2-3 dni to mało na tą robotę, najwięcej czasu zajmuje chyba wymiana uszczelek na koszach, w płycie sterującej itd.

Generalnie nie potrzeba jakichś wysublimowanych narzędzi, za to potrzeba jakiegoś zadaszenia i pod blokiem bym tego nie próbował robić Very Happy Ja mam warsztacik, więc było z tym łatwo.

Auto było postawione na koziołkach, wózek opuszczony na glebę, maglownicę trzeba rozpiąć i linki do przepustnicy, wiązki, poza tym wyjąć aku, obudowę filtra powietrza, rozpiąć wszystko przy skrzynce. Lewego McPhersona wraz z przegubem trzeba niestety wywalić całkiem (u mnie to była okazja do wymiany min. poduszki górnej i łożyska piasty). Z lewej strony skrzyni jest łapa którą trzeba wywalić, łącznie 8 śrub do odkręcenia. Ja jeszcze odkręciłem rozrusznik i odkręciłem śruby trzymające konwerter do tej zębatki napędzanej rozrusznikiem, ale może niepotrzebnie w tej kolejności.

Potem już tylko odkręcić skrzynię od silnika i wyjąć spod auta. Dwie krzepkie osoby to minimum do tego zadania, bo skrzynia jest ciężka i ciężko ją wysunąć spod autka. Prawy przegub sam się wysunie ze skrzyni. Konwerter zostanie na silniku.

Składanie tak samo, ale w drugą stronę. Z tą różnicą, że trzeba różnymi lagami podpierać skrzynię, żeby przyłożyć do silnika. Konwerter musi być już wtedy włożony w skrzynię, inaczej nie wejdzie na wieloklin. Teraz jest już potrzebna trzecia osoba, żeby z prawej strony nakierowała przegub na skrzynię.

Jak skrzynia na stole to już z górki, ale ciężko to opisać słowami. Najważniejsze to zdjąć ten cały układ sterujący z kanałami olejowymi, czyli to co jest pod płytą z elektrozaworami, bo to wygląda lekko przerażająco, a potem już tylko ściągamy łańcuch i odkręcamy śrubkę na takim czarnym czymś i wyciągamy to coś. A potem jest taśma hamująca na takim bębnie, a potem to już są po kolei kosze z tarczkami, żeby dostać się do ostatniego, to trzeba z takiej jakiejś przekładni wyjąć metalowy przewód olejowy i ona wyjdzie i będzie ostatni kosz z taśmą low/intermediate.
No proste jak drut Very Happy

Ja wymieniłem tarczki, przekładki, taśmę OD, a także przekładkę amortyzującą na koszu overdrive, która była pęknięta i prawdopodobnie to przez nią nie miałem IV biegu. Do tego komplet uszczelek.
Komplet uszczelek z jednej strony jest piekielnie drogi i na siłę w bardzo skrajnym przypadku można z niego zrezygnować, ale nie warto, bo w zestawie są wszystkie możliwe uszczelniacze i warto je zmienić za jednym zamachem.

Zwracam też uwagę na wtyczki elektrozaworów EPC i TCC, które są takie same. Po złożeniu skrzyni chodziła ok, ale po wrzuceniu biegu od razu wyrzucało błąd na manetce. Szybki odczyt kodu błędów i na anglojęzycznym forum Forda Mustanga znalazłem, że to błąd elektrozaworu EPC. Zrzuciłem pokrywę boczną (da się to zrobić bez wyciągania skrzyni, ale trzeba opuścić wózek) i po znalezieniu odpowiedniego zdjęcia w necie zorientowałem się, że pomyliłem wtyczki Razz

Dzisiaj poprawiłem wtyczki, złożyłem wszystko i zrobiłem 50 km. Wszystkie biegi są, skrzynia na D bez gazu ładnie ciągnie, raz na jakiś czas czuć jakieś pojedyncze, bardzo lekkie szarpnięcie przy redukcji czy zmianie biegu, ale ktoś gdzieś pisał, że skrzynia się musi na nowo wszystkiego nauczyć. Ja i tak jestem zadowolony, bo jest dużo lepiej niż myślałem.

Jeszcze pozostało zrobić zbieżność i usunąć kilka wycieków - chociaż, odpukać, skrzynia nie cieknie poza metalowymi wężami do chłodnicy.

Mam trochę wyrzuty sumienia, bo powinienem dać zarobić fachowcom, a ja jeszcze chwalę się na forum, ale prawda jest taka, że Windstary to już stare gabloty, które mają małą wartość rynkową. Jak komuś padnie skrzynia, to zapewne pozbędzie się auta, a może zechce samemu ożywić skrzynkę, bo w gruncie rzeczy to nie jest czarna magia Wink

Duże podziękowania za dotychczasową pomoc na forum.
Jak ktoś będzie potrzebował pomocy, to służę poradą. Takiej wiedzy jak chociażby merkava to na pewno nie mam, ale co nieco zapamiętałem i drugi raz tą skrzynkę rozbiorę już bez obaw Smile


Ostatnio zmieniony przez Phil dnia Pią 19:16, 07 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiu
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:03, 08 Sie 2015    Temat postu:

Brawo, dzięki za to ze uswiadomiles że da się dość łatwo samemu. Teraz w razie czego będę bardziej się zastanawiać nad naprawa samemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merkava
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:07, 09 Sie 2015    Temat postu:

Phil napisał:
Lewego McPhersona wraz z przegubem trzeba niestety wywalić całkiem

nie trzeba. Mcpherson nie przeszkadza. Przy zwalaniu wózka rozpinasz sworzeń, wyjmujesz całkowicie lewą i prawą półoś aby nie przeszkadzały.
Phil napisał:
Konwerter zostanie na silniku.

konwerter wyciągamy ZAWSZE ze skrzynią.
Phil napisał:
Teraz jest już potrzebna trzecia osoba, żeby z prawej strony nakierowała przegub na skrzynię.

skrzynię wkładają dwie osoby i mały lewarek (do 2,5 tony)
Phil napisał:
zdjąć ten cały układ sterujący z kanałami olejowymi, czyli to co jest pod płytą z elektrozaworami

kolorów sprężyn nie pomyliłeś?
Phil napisał:
Takiej wiedzy jak chociażby merkava to na pewno nie mam

a skąd Ty wiesz jaką ja mam wiedzę? może tylko udaję że mam dużą wiedzę....
Planujesz wymienić olej po przejechaniu 1000 km?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / skrzynia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin