Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia przełącza sie w tryb awaryjny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / skrzynia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:46, 10 Kwi 2015    Temat postu:

A miałeś jakąś konkretną diagnozę tej skrzyni? Czy wymienili wszystko jak leci?

U mnie coraz bardziej znika 4 bieg, a żaden mechanik nie potrafi nic konkretnego powiedzieć. Każdy chce zwalać skrzynię i robić generalny remont. A skrzynka chodzi ładnie, nie szarpie mocno, nie przeciąga, po prostu wyrzuca 4 bieg i wchodzi w tryb awaryjny. Nie bardzo wiem co robić z tym fantem. Już pomijam fakt, że ceny części nie są powalające, po prostu za robociznę wszyscy liczą sobie astronomiczne kwoty. W tej branży nikt się tak nie ceni, jak goście od automatów.

Żebym miał warunki, to chyba sam bym spróbował zrobić tą skrzynkę, w końcu to nie siła wyższa, tylko zwykła mechanika.

Już pomijam fakt, że miałem na oku za 1k zł skrzynię, w stanie bdb, ale od 3.8. Najpierw pisali na forum, że 3.0 i 3.8 mają całkiem inne skrzynki. Potem, że od 3.0 do 3.8 jest po prostu za słaba, ale od 3.8 do 3.0 chyba powinna styknąć. Nic już nie wiem.


Ostatnio zmieniony przez Phil dnia Pią 20:46, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merkava
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:29, 03 Maj 2015    Temat postu:

Phil napisał:
U mnie coraz bardziej znika 4 bieg, a żaden mechanik nie potrafi nic konkretnego powiedzieć.

Jeśli Ci nie jest za daleko to podjedź do mnie - podepnę skaner do skrzyni i zobaczymy jakie ma błędy
Phil napisał:
za robociznę wszyscy liczą sobie astronomiczne kwoty..

wiesz, nikt nie chce robić za darmo.... wyciągałes kiedyś skrzynię z auta w którym trzeba zwalić wózek, rozpiąć zawieszenie, podwiesić silnik.....


Ostatnio zmieniony przez merkava dnia Nie 21:35, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:36, 04 Maj 2015    Temat postu:

merkava napisał:
Phil napisał:
U mnie coraz bardziej znika 4 bieg, a żaden mechanik nie potrafi nic konkretnego powiedzieć.

Jeśli Ci nie jest za daleko to podjedź do mnie - podepnę skaner do skrzyni i zobaczymy jakie ma błędy
Phil napisał:
za robociznę wszyscy liczą sobie astronomiczne kwoty..

wiesz, nikt nie chce robić za darmo.... wyciągałes kiedyś skrzynię z auta w którym trzeba zwalić wózek, rozpiąć zawieszenie, podwiesić silnik.....


Dzięki za chęci, ale komputer już podpinałem i wychodzi tylko P0734 czyli błędne przełożenie 4 biegu. Prawdopodobnie tarczki spalone.

Jeśli chodzi o tą robociznę, to mam dziwne wrażenie, że za tą samą robotę wsadzenia/wyjęcia skrzyni zwykli mechanicy cenią mniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiu
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:08, 04 Maj 2015    Temat postu:

Ja za samą czynność wyjecia i włożenia zespołu napędowego zapłaciłem 1000zl, mega drogo Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merkava
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:01, 04 Maj 2015    Temat postu:

Phil napisał:
wychodzi tylko P0734 czyli błędne przełożenie 4 biegu. Prawdopodobnie tarczki spalone.

Prawdopodobnie
Phil napisał:
Jeśli chodzi o tą robociznę, to mam dziwne wrażenie, że za tą samą robotę wsadzenia/wyjęcia skrzyni zwykli mechanicy cenią mniej.

Zawsze możesz wymontować skrzynię i zawieżć specowi samą skrzynię.
Tylko musisz się liczyć z tym że nie będziesz miał gwarancji
Zazwyczaj jest tak że warsztat wymienia wszystko jak leci aby mieć święty spokój i żeby klient nie psioczył - skrzynia zrobiona a coś nie działa - tego właśnie chcą uniknąć.
Można oczywiście zaznaczyć że mają wymienić tylko to co jest uszkodzone, ale wtedy gwarancję otrzymujesz tylko na to co robił warsztat. Jeśli jednak sam wymontowujesz i montujesz skrzynię do auta to ŻADEN warsztat nie da Ci gwarancji.
Rzecz polega na tym że jak warsztat uruchamia auto to za robotę odpowiada i robi wszystko abyś był zadowolony.
Jesli Ty jednak wkładasz skrzynię to nie dadzą Ci gwarancji bo jest ryzyko że nie wiesz jak to zrobić i jeśli coś schrzanisz to dlaczego warsztat ma za to odpowiadać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurkin
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:24, 05 Lip 2015    Temat postu:

wiesiu napisał:
Ja za samą czynność wyjecia i włożenia zespołu napędowego zapłaciłem 1000zl, mega drogo Sad

Czy ja wiem czy oby napewno mega drogo, ten kto wyciągnął skrzynie wie ile to czasu zajmuje, a i narzedzia trzeba mieć, a warsztat jeszcze podatki musi zapłacić, a i właśnie gwarancję dla klijenta musi dać, wiec tak się zastanowić,,,,,,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:25, 06 Lip 2015    Temat postu:

jurkin napisał:
Czy ja wiem czy oby napewno mega drogo, ten kto wyciągnął skrzynie wie ile to czasu zajmuje, a i narzedzia trzeba mieć, a warsztat jeszcze podatki musi zapłacić, a i właśnie gwarancję dla klijenta musi dać, wiec tak się zastanowić,,,,,,


Nie sam, bo ze znajomym mechanikiem który kiedyś robił skrzynkę w Aerostarze, ale daliśmy radę zrobić to sami. Postawiłem auto na kozłach, wypiąłem przeguby, odkręciłem skrzynię, zrzuciłem wózek z silnikiem na ziemię i wyjąłem skrzynię. Teraz sobie leży umyta i czeka na rozebranie. Jeszcze nie wiem czy po złożeniu skrzynka zacznie gadać, już nie mówiąc o samym składaniu, bo faktycznie skrzynka jest w ciul ciężka, a jeszcze trzeba wózek z silnikiem podnieść...

Tyle, że trochę mi zdekompletowany zagraca warsztat i na samochody klientów mam teraz tylko jedno miejsce w środku Very Happy

W każdym razie jak ktoś nie chce oddać do fachowca, a nie chce złomować samochodu, to samodzielne szarpanie się z tematem też jest jakimś rozwiązaniem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:08, 12 Lip 2015    Temat postu:

Skrzynka rozebrana, trochę opiłków w oleju, ale wszystko wygląda nieźle.
Nie znam się, ale tarczki nie wyglądają na specjalnie zmasakrowane, natomiast jedna tarczka w koszu OD (jeśli dobrze czytam schemat) okazała się pęknięta i przypuszczam, że ona generowała błąd niewłaściwego przełożenia biegu czwartego. Na wałku oznaczonych na schemacie jako Output Shaft był rozsypany jeden oring, ale nie wiem jaki mogło to mieć wpływ.

Jako, że poza tym skrzynka działa git, to pójdzie nowy komplet tarczek, przekładek, taśma OD, komplet uszczelek i na wszelki wypadek zaworek przełączania 3-4, pewnie niepotrzebnie, ale i tak jest tani. Zanim części dojdą to wyczyszczę wszystko benzyną, a płytę sterującą namoczę.

Koszt powinien się zamknąć w 800 zł. Plus nowy olej i filtr. Pewnie robię błąd nie regenerując konwertera, ale ten samochód powinien najpierw zacząć na siebie zarabiać. Liczę, że minimum 100 tys. km teraz zrobi.

Do tego jeszcze pójdzie lewa poduszka McPhersona i łożysko piasty, nowe łączniki i końcówki drążków, uszczelniacz wału i teraz będzie zrobione w tym aucie chyba wszystko co można było zrobić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:47, 15 Lip 2015    Temat postu:

I będziesz miał wreszcie na miesiąc spokój.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
techniks-2
Kierowca


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hamburg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:34, 15 Lip 2015    Temat postu:

Seta jestes wielkim optymista,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / skrzynia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin