Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sonda lambda do 3,8 z 2001
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:11, 30 Paź 2010    Temat postu: Sonda lambda do 3,8 z 2001

Witam Wszystkich serdecznie.

Fajnie że ludzi łączy wspólna pasja i zamiłowanie do motoryzacji a konkretnie do Fordów Windstarów - bo dzięki temu powstają takie fajne organizacje jak FORD WINDSTAR KLUB.
Postanowiłem i ja do Was dołączyć gdyż od sierpnia jestem szczęśliwym posiadaczem Windstara 3,8 z 2001r Laughing

Niestety pechowo dla mnie, wracając z wakacji uszkodziłem przód auta (zderzak, lampy chłodnice). Dzisiaj odebrałem auto z naprawy - wszystko jest ok. ale jadąc do domu zaświeciła mi się żółta kontrolka "check engine"

Sądzę iż związane jest to z sondą lambda widoczną po otwarciu maski, patrząc z góry za chłodnicami - wkręcona w kolektor wydechowy. (podczas kolizji chłodnice wgięły się zginając częściowo tył wystającej sondy z przewodami)

Pytania moje do Was są następujące:

- Jaki jest symbol tej świecy?
- Gdzie można ją kupić i za ile?
- Czy spraktykowaliście jakieś zamienniki tej świecy? (wiem że dobiera się je wg.liczby przewodów i przekłada wtyczkę)

Poczytałem już różne posty przy pomocy opcji "Szukaj" i okazuje się że sond jest więcej - 3,4 a właśnie - ile jest ich w moim Fordzie (2001r-3,8, Kanada)
Mam nadzieję że właśnie sonda jest powodem zapalenia się kontrolki silnika bo ma widoczne uszkodzenie mechaniczne (zgnieciony tył) a wolę najpierw sam zadbać o Winniego - zanim zaprowadzę go do mechaniora.

Jeszcze raz witam wszystkich i mam nadzieję że mi pomożecie

Pozdr. Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Adcki dnia Sob 19:15, 30 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1088
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:15, 31 Paź 2010    Temat postu:

Mi zawsze się świeci "check", choć wszystko mam sprawne.
Wymieniłem niedawno cały zespół, czyli wszystkie sondy i katalizatory.
Jak świeciło tak nadal świeci od 2 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:18, 31 Paź 2010    Temat postu:

A może po wymianie sondy trzeba skasować błąd w serwisie żeby się kontrolka przestała świecić ?

Skoro u Ciebie świeci już dwa lata - to nie jest zdrowa sytuacja. Shocked Lepiej żeby układ diagnostyki silnika (OBDII) był sprawny a kontrolka się nie świeciła ciągle. Ja coś zadzieje się poważniejszego w silniku niż sonda - to nie będziesz o tym wiedział wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1088
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:52, 31 Paź 2010    Temat postu:

Kasowanie błędu pomaga na kilka godzin. Potem świeci dalej.
Trzy firmy, co naprawiają amerykany diagnozowały ten błąd. Pokazywało awarię jednej sondy, ale po wymianie wszystkich nadal jest tak samo. Podobno mogę z tym jeździć, tylko faktycznie, jak coś poważnego nawali, to nie będę w porę wiedział.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:26, 31 Paź 2010    Temat postu:

ojcu w winim też się check świecił od zakupu, założył gaz i dopiero potem pojechał na diagnostykę z powodu kompresora zawieszenia i przy okazji powiedzieli mu, że to wina którejś sondy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:19, 31 Paź 2010    Temat postu:

SETA - a może u Ciebie problem dodatkowo leży w instalacji. Może któryś z przewodów od sondy jest przetarty (lub przerwany) i wymiana sondy na dobrą nie poskutowała. Sad

Tak czy siak kontrolak nie powinna się ciągle palić. W zasadzie nie powinna się w ogóle palić - tylko przy zapłonie a zaraz po uruchomieniu gasnąć. Każde jej zapalenie świadczy o pojawieniu się jakiejś nieprawidłowości (może byź błacha - jak np. sonda albo wręcz przeciwnie)

A może wiecie Koledzy jaki jest sybmol sondy o którą pytałem (ta z kolektora widoczne po ptwarciu maski silnika, za chłodniczmi na dole), bo muszę ją kupić i wymienić

Pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:22, 31 Paź 2010    Temat postu:

do puki ciśnienie oleju się nie zaświeci, to olej inne kontrolki, nic groźnego się nie stanie
PS: czek się zapali przy ubogiej mieszance będzie wówczas wpuszczał trochę spalin do silnika żeby zmniejszyć temperaturę spalin i pa głupim oszczędzaniu!
również n gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:56, 01 Lis 2010    Temat postu:

wojtek11 - w zasadzie masz rację. Zresztą dlatego nawet "check engine" ma kolor żółty a nie czerwony (priorytet)

Ja po prostu mam takie zboczenie motoryzacyjne - lubię jak w aucie wszystko gra tip top.
Very Happy

A odpowie mi ktoś jaki jest symbol tej sondy lub chociaż ile ma przewodów ?

Po liczbie przewodów dobiorę sobie zamiennik z uniwersalnych sond BOSCHA lub NTK i przełożę aby wtyczkę.

Pozdr.


Ostatnio zmieniony przez Adcki dnia Pon 9:00, 01 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:16, 01 Lis 2010    Temat postu:

nie wiem jak u innych ale w moim cztery kable
dokładnie nie rozgryzłem sond ale chodzi też o prądy na jakich wszystko działa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:22, 01 Lis 2010    Temat postu:

Skąd wiesz dokładnie o którą chodzi bo są cztery sondy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin