Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Korek chłodnicy silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pit123
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:37, 10 Maj 2011    Temat postu: Korek chłodnicy silnika

Hej!

Panowie mam pytanie dotyczące ustawienia pozycji korka na chłodnicy.
Pytam gdyż w Mercedesie mam położenie zamkniete (zima),półotwarte (lato), otwarty wiadomo co Very Happy

W winnim też sprawdziłem możliwosci korka chłodnicy i wychodzi tak:

zamkniety
półotwarty (czyli obrót korkiem o 2 cm zapadki wpadają w położenie że korek ma luz ale nie da się sciągnąć)
otwarty czyli kolejny obrót i da się go sciągnąć

Czy położenie półotwarte nie jest położeniem letnim?
A może służy np.do odpowietrzania układu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario1975monza
Klubowicz


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złoczew (Łódzkie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:36, 10 Maj 2011    Temat postu:

ciekawe pytanie ale nawet w manualu nic o tym nie ma ja na pol otwartym odpowietrzalem uklad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:25, 10 Maj 2011    Temat postu:

Co ty mówisz korek ma jedną pozycję zakręcony !!!
Puszcza przy 0,9bara i jak jest podciśnienie to zastsa ze zbiorniczka i wsijo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pit123
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:15, 12 Maj 2011    Temat postu:

yhm..
Czyli to położenie "środkowe" jest raczej zabezpieczeniem przed np. zgubieniem korka jak coś jest nie dokręcone?

Pytam gdyż będę zmieniał płyn a jak kolega zasugerował iż on odpowietrzał na półotwartym... może to i dobry trop gdyż bąble powietrza będą się miały jak wydostawać zamiast rozwalać przewody...
czy odpowietrza się tez na zamkniętym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:00, 13 Maj 2011    Temat postu:

Windstar ogólnie jest dosyć ciężki do odpowietrzenina, półotwarty korek to dobry pomysł. Trzeba niestety przez kilka kolejnych dni sprawdzać płyn w zbiorniczku wyrównawczym, dodatkowo po zagrzaniu silnika można delikatnie z wyczuciem odkręcić korek chłodnicy do momentu wypuszczenia baniek powietrza (jeżeli będzie), a silnik stygnąc sam uzupełni brakujący płyn zasysając ze zbiorniczka wyrównawczego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulawyns
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 7:45, 27 Maj 2011    Temat postu:

Ja miałem wcześniej zakręcone do oporu i jak szczeliła chłodnica to ze zbiorniczka wyrównawczego nie pociągło płynu i nawet po wymianie płynu w zbiorniczku cały czas było tyle samo płynu. A teraz po wymianie płynu nie dokręcałem do oporu tylko zostawiłem na pół otwartym i zaczoł ciągnąć z wyrównawczego przy odpowietrzaniu! Więc myślę że ma mieć luz korek!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin