Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jaka prędkość
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:38, 29 Mar 2011    Temat postu:

Skoro nie masz Over Drive, to jak możesz go wyłączać ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aircat
Kierowca


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:51, 30 Mar 2011    Temat postu:

lockup = overdrive
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłymirus
Klubowicz


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów WLKp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:22, 30 Mar 2011    Temat postu:

Coś mi się wydaje że albo nie wiecie o czym mówicie ze skrzynią albo złych informatorów macie Very Happy wystarczy nawet w ostateczności poczytać internet Laughing Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:38, 30 Mar 2011    Temat postu:

To może po pięćdziesiątce to nam się rozjaśni


Z naciśniętym guzikiem na tej dużej wajsze redukuje do 3-ki i tyle!!! nie idzie na sztywno
chociaż trochę inaczej niż normalnie
na dwójce jest jeszcze sztywniej
Ale konwenter w żadnej pozycji nie blokuje się na sztywno
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Speedo
Kierowca


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:45, 31 Mar 2011    Temat postu:

no ale to jakby niezalezne od tego co sobie tam wbijesz, lockup jest elementem skrzyni i nie masz na niego bezposredniego wplywu, moze poczytaj jeszcze

[link widoczny dla zalogowanych]

Sprzęgło lock-up Zespół sprzęgła lock-up składa się z tłoka przesuwnego z tarczą cierną. Tłok ma możliwość przesuwu osiowego. Przesuw tłoka w kierunku obudowy pompy (od strony silnika) powoduje docisk tarczy ciernej do wewnętrznej powierzchni obudowy i sprzęgnięcie pompy z zespołem turbiny.
Położenie tłoka lock-up jest uzależnione od kierunku napływu oleju zasilającego konwertor.Komputer automatycznej skrzyni biegów może za pośrednictwem zaworu w bloku hydraulicznym zasilić konwertor przez kanał wykonany w wale turbiny lub przez szczelinę pomiędzy wałem turbiny a tuleją statora skrzyni (zintegrowaną z obudową pompy oleju). Zasilanie przez kanał wału turbiny powoduje podawanie oleju przed tłok przesuwny i jego odpychanie od po 7 Duża różnica prędkości pompy i turbiny. Kierownica zablokowana przez działanie sprzęgła jednokierunkowego nie obraca się, co powoduje,że kierunek strumienia cieczy zostaje zmieniony tak, że „wspomaga” obrót wirnika pompy Mała różnica prędkości pompy i turbiny. Olej hydrauliczny, wypływając z wirnika turbiny, uderza w tylne powierzchnie łopatek kierownicy, które zakłócają jego przepływ. Sprzęgło jednokierunkowe umożliwia kierownicy obracanie się w kierunku obrotów wirnika pompy, dzięki czemu powrót oleju do wirnika pompy jest niezakłócony
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:38, 02 Kwi 2011    Temat postu:

OK. z over d. idzie sztywniej ale nie ma blokady na sztywno ? Tylko 2-3 razy sztywniej tak pisze w twoim linku
Chyba kupię drugą skrzynie do nauki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:29, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Inna skrzynia nic nie pomoże. Lepiej zakupić książkę do konkretnego modelu skrzyni,ale pozostaje jeszcze techniczny angielski(amerykański) Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Speedo
Kierowca


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:02, 02 Kwi 2011    Temat postu:

troche mi sie zdaje mylisz pojecia

to o/d zwane rowniez overdrive to nadbieg - czyli taki bieg który ma mniejsze przelozenie, to tak jak w aucie ze skrzynka powiedzmy 5biegowo manualno, na 4 biegu masz przelozenie 1 - czyli ile obrotow walu korbowego w silniku tyle idzie na kola, 2000rpm na silniku 2000rpm na kola, piaty bieg jest nadbiegiem czyli wlasnie takim overdrivem automatowym ma przelozenie powiedzmy 0.7 czyli kola sie kreca szybciej niz silnik, co pozwala osiagnac wieksze predkosci kosztem mocy auta, w automacie mozna wylaczyc nadbieg jezeli potrzebna nam moc zamiast predkosci, to tak samo jakbys jechal manualem z przyczepa, by zaczal zdychac pod gorke i byc zapial bieg nizej, ale automat jak nazwa wskazuje jest automatem i w pewnych okolicznosciach na granicy mocy z predkoscia by zaczal wachlowac tymi biegami 3-4 3-4 3-4 i zeby go wtedy nie zarznac wylacza sie nadbieg czyli o/d

nieraz czytuje wypowiedzi flachowcow roznych ktorzy tego uzywaja do wyprzedzania itp, podziwiam, do wyprzedzania to jesk kick-down ktory przy bucie zrzuci nawet o 2 biegi ale coz, mozna i tak jak sie nie wie jak uzywac skrzyni albo ma sie zle ustawiana linke od kd

lock-up natomiast sluzy do czegos innego, powiedzmy ze jedziesz trasa z jednostajna predkoscia dajmy na to 100km/h, moc z silnika jest przekazywana na kola za pomoca sprzegla hydrokinetycznego, automat po wykryciu ze jedziesz jednostajnie zapina sobie lock-upa czyli spina na sztywno silnik ze skrzynia, jakby bez posrednictwa ukladu hydraulicznego sprzegla (cos jak w opisie powyzej), co pozwala na unikniecie strat poslizgowych oraz unikniecie przegrzania oleju, oczywiscie jak zaczniesz hamowac albo dasz wpipe lock-up zostaje rozlaczony i naped jest normalnie przekazywany przez hydrokinetyk

z podanego linka "Oczywiście hydrauliczny charakter przekazywania ruchu obrotowego powoduje poślizg pomiędzy wirnikami konwertora, zależny od obciążenia wału turbiny. Poślizg ten obniża sprawność sprzęgła hydrokinetycznego,lecz przede wszystkim jest źródłem ciepła odbieranego przez olej skrzyni biegów. Stąd też konwertory współczesnych przekładni
automatycznych są wyposażone w wewnętrzne sprzęgło cierne, tzw. lock-up. "
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek104
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:06, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Jeezzuuu jakie wywody uczone Smile

Ja co prawda mam 3,8, ale przy 100km/h mam obroty ok 1700- 1800, czyli masz OK Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:23, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Speedo 100% racji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin