Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bład EGR ...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:32, 27 Lut 2014    Temat postu: Bład EGR ...

Witam Koleżanki i Koledzy ! Kolejne małe pytanko ... Ostatnio zaczęła m i świecić kontrolka silnika , nabyłem więc ELM 327 bt i dowiedziałem się , że to bład P1407 , " EGR no flow detected " ... EGR na silniku już znalazłem , Wini 3.8 '95 . Od góry dochodzi do niego przewód podciśnienia , od dołu zawinięta w coś rura do kolektora wydechowego . Od tej rury wychodza dwa cienkie krućce , z nich wężyki gumowe do jakiegoś dużego czujnika z trzy-pinowa wtyczka . Jeden z tych wężyków jest wyraźnie za krutki , chyba ma tendencje do spadania z krućca , biegnace w pobliżu kable maja okopcona od wysokiej temperatury izolację . Wymieniłem wężyk na dłuższy , ale to nie załatwiło sprawy . Martwi mnie ten wężyk podciśnienia ( zielony ) , jest bardzo sztywny , może to on jest sprawca awarii ? Gdzie szukać jego drugiego końca ? Myślę zastapić go czymś innym , bo trzasnał mi w palcach jak zdejmowałem go z krućca zaworu . Gdzie jeszcze szukać możliwych przyczyn powstawania błędu P1407 ? Bo chyba dobrze tłumaczę sobie " no flow detected " jako " brak przepływu " ? To by wskazywało na nieotwierajacy się zawór ?...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:07, 28 Lut 2014    Temat postu:

Wężyk od podciśnienia ma być b.twardy i lubi pękać, wymień zawór EGR i będzie OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:19, 28 Lut 2014    Temat postu:

A skad wziać nowy ? Na necie na razie tylko używki widzę ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 2:25, 28 Lut 2014    Temat postu:

Naprzykład z tąd: [link widoczny dla zalogowanych] znajdź rocznik model silnik, kliknij "Emission później EGR Valve ale żeby być pewnym że to zawór sprawdź go wcześniej na szczelność. Albo urzywkę wizualnie w dobrym stanie, może będzie OK Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:30, 28 Lut 2014    Temat postu:

Niezłe , wysyłka droższa od części ... No , ale co tu gadać , skoro ze stanów wysyłają ...[/list]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:14, 20 Mar 2014    Temat postu:

Oki , chyba jednak nie zawór . Podałem mu podciśnienie z innego źródła i wyraźnie słychać , jak się otwiera i zamyka . Ten duży czujnik obok zaworu nie przepuszcza ciśnienia z jednego wężyka do drugiego , ma tak być ? rozpędu sprawdziłem też ten cienki wężyk podciśnieniowy sterujacy zaworem egr i jest cały , niema przecieku ... Za to martwi mnie elektrozawór podciśnienia na drugim jego końcu , nie zamyka całkiem przepływu a tylko go ogranicza . Ma tak być ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:17, 06 Kwi 2014    Temat postu:

Elektrozaworek wyjęty i sprawdzony , na liście został dpfe . Jeden z wężyków do niego prowadzacych był od środka zarośnięty białawym nalotem , jakby wapnem ... Da się jakoś sprawdzić ten czujnik ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:55, 20 Sty 2015    Temat postu:

Podepnę się pod temat. Wie ktoś gdzie jest gdzie jest zawór EGR w 3.0 i jaka jest szansa na jego naprawę?
Został mi ostatni błąd P0401 i lekko nierówna praca na wolnych obrotach, chociaż nie jestem pewien czy to ma związek.

Podobno EGR się czyści, ale to się spotkałem tylko w Dieslach. W benzyniaku ktoś tego próbował?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:48, 20 Sty 2015    Temat postu:

Opisz z grubsza , co już zrobiłeś/sprawdziłeś w tej sprawie . Co oznacza ten bład ? U mnie pomogła wymiana czujnika dpfe , używka z alledrogo za 40zł + poczta ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:51, 22 Sty 2015    Temat postu:

Już rozwiązałem ten problem. Ten błąd oznacza za mały przepływ spalin, czyli na mój rozum po prostu EGR się nie otwiera.
Znalazłem w jego okolicach czerwony przewód podciśnienia który był w jednym miejscu stopiony.

Jak na razie żadnego błędu nie wyrzuca.

A tak naprawdę, to chętnie bym EGR wywalił. B5 1.8T odżył po jego zaślepieniu, ale tam nie skutkowało to checkiem. A w Windstarze prawdopodobnie trzeba by go wyłączyć jeszcze programowo, a to pewnie kosztuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin