Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak podłączyć światła LED dzienne?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vanbeethoven
Klubowicz


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Bielska Bialej
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:26, 15 Paź 2010    Temat postu: Jak podłączyć światła LED dzienne?

Proszę o pomoc. Zakupiłem LED-y do jazdy dziennej, chciałbym żeby włączały się samoczynnie po odpaleniu samochodu ( jako jedyne źródło światła), nie zaś z chwilą przekręcenia kluczyka gdyż zgodnie z instrukcją mogą ulec spaleniu w chwili zapłonu. Chciałbym też aby same gasły z chwila włączenia pozostałych świateł. Nie jestem żadnym fachowcem, choć papier technika mam, proszę więc o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy jestem w stanie sam podłączyć te światła w opisany sposób?
2. Co jest potrzebne, jakie przekaźniki itp?
3. Jak je spiąć żeby nie zakłócić pracy instalacji elektrycznej?
PS: Mam gaz sekwencję jeżeli ma to jakieś znaczenie i wiem że z uwagi na porę roku nieco się spóźniłem, ale dopiero teraz mam trochę więcej czasu żeby podłubać przy winnim.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:35, 15 Paź 2010    Temat postu:

Gaz w żadnym wypadku nie przeszkadza. Bardzo dobrym pomysłem jest podłączenie pod czujnik ręcznego.(mniej więcej tak jak w oryginale). Jest możliwość podłączenia tak żeby gasły z chwilą włączenia normalnych świateł. Wystarczą dwa przekaźniki - jeden zwierny drugi rozwierny. Kiedyś w coś podobnego się bwiłem. Nad schematem musiałbym chwilę posiedzieć. Nie jest to trudna sprawa, wystarczy zrozumieć zasadę dzałania przekaźnika i wtedy odpowiednio to połączyć i na pewno działa. Największa satysfakcja jest wtedy, gdy się wszystko wymyśli samemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vanbeethoven
Klubowicz


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Bielska Bialej
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:58, 15 Paź 2010    Temat postu:

Problem jest właśnie z tym wymyśleniem samemu Embarassed Od czasów technikum w którym uczono mnie obsługi nie istniejących już dzisiaj central telefonicznych minęło już parenaście latek. Rozumiem że jak w sklepie powiem że chcę kupić przekaźniki jeden zwierny drugi rozwierny to będą wiedzieć czego chce. Schemat mogę spróbować odczytać ale byłbym wdzięczny również za praktyczne wskazówki w rodzaju co do czego wpiąć Rolling Eyes Dzięki za taką szybką odpowiedź i będę wdzięczny za więcej. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:37, 15 Paź 2010    Temat postu:

Taki przekaźnik jest w poldku 98 i w górę(taki zielony) wystarczy wygrzebać schemat i odpowiednio podłączyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:38, 15 Paź 2010    Temat postu:

Zakładam że ręczny zaciągasz zawsze kiedy odstawiasz auto na postój (ja akurat tak robię) gasną wtedy oryginalne światła dzienne w reflektorach (chyba że nie wszystkie wersje tak mają). Wykorzystał bym ten fakt po to by światła nie włączały się w momencie przekręcenia kluczyka. Podpiął bym się pod styk masowy włącznika kontrolki ręcznego cewką przekaźnika ( w momencie kiedy zaciągniesz ręczny załączysz cewkę przekaźnika rozwiernego co spowoduje przerwanie styku na św. dzienne. Drugi taki sam przekaźnik podłączył bym na kablu prądowym świateł pozycyjnych (bo one załączają sie po przekręceniu włącznika świateł i świecą bez względu na to czy używasz świateł mijania czy drogowych) Teraz wystarczy to tylko odpowiednio spiąć,pamiętając żeby w jednym z przekaźników użyć wyjścia (jak dobrze pamiętam 85b i w drugim 85b) i np. 85b masa do dziennych a w drugim przekaźniku 85b prąd do dziennych. 85b to chyba ten styk który jest zwarty w stanie spoczynku przekaźnika. Nie pamiętam już tego szczegółu, trzeba to sprawdzić na schemacie na przekaźniku (zazwyczaj jest nadrukowany) To jeden z przykładów, tutaj akurat z wykorzystaniem jednakowych przekaźników. Koszt przekaźnika od 5 do 10 PLN, kilka wsuwek "damskich" zaciskarka do wsuwek, lub lutownica i cyna. Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mysza
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:48, 14 Lut 2011    Temat postu:

Nie ma czegoś takiego jak 85b. Jest 85 i 86 jako cewka przekaźnika oraz 30 prądowy oraz 87, 87a lub 87b jako wykonawcze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:53, 14 Lut 2011    Temat postu:

[/b]Mysza[b] masz rację, wtedy pisałem z pamięci, i tylko jako przykład. Embarassed

Ostatnio zmieniony przez diku dnia Pon 9:54, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin