Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompowane zawieszenie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gural
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:24, 14 Paź 2008    Temat postu: Pompowane zawieszenie

Witam

zauwazylem ze jak zostawie autko na 2 dni bez odpalania to jedna strona bardziej schodzi od 2, czy jest jakis sposob sprawdzenia poduchy i jej sprwnosci ewentulanie poprawienia tej sprawnosci czy raczej powoli musze sie przygotowywac do wymiany jej/???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas
Klubowicz


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mosina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:40, 14 Paź 2008    Temat postu:

ja mialem tak jak Ty - u mnie padł zawór a nie poducha
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gural
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:50, 15 Paź 2008    Temat postu:

powiedz mi gdzie jest ten zawor lub jak mozesz to jakos fotke i jak mozna go sprawdzic

dopiero autko mam kilka dni i jeszcze go nie obcykalem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas
Klubowicz


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mosina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:57, 15 Paź 2008    Temat postu:

zawory są dwa - jeden przy lewym tylnim kole a drugi przy prawym - nie mam jednak pojęcia jak go sprawdzić - u mnie zrobili to mechanicy Smile i na razie mam tak że autko jest napompowane a zawór zaślepiony
wiem tylko że mechanicy podpięli na krótko kompresor i chyba w ten sposób sprawdzali
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agbaro
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:51, 08 Gru 2009    Temat postu:

Słyszałem, że poduchy pneumatyczne w innych autach da się doraźnie naprawić sprayem do naprawy opon. Znajomy w swojej lawecie już rok śmiga na tak naprawioną.
Spytam więc czy może ktoś próbował tej metody w Windstarze i czy się udało.
U mnie lekko spuszcza lewa poducha ale boję się, że taki środek wpompowany do środka nie tylko usunie nieszczelności ale na amen zaklei zawór i będzie po regulacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aircat
Kierowca


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:47, 08 Gru 2009    Temat postu:

Podnosisz na lewarku, wyciągasz zawór, wpuszczasz powoli spray (obetnij końcówkę od wentyla to wejdzie głęboko) czekasz tak ze 2-3 min i wycierasz to co wyszło. Wkładasz zawór, spuszczasz lewarek i włączasz zapłon by się napompował. Należy przejechać się jakąś nierówną drogą (tego chyba nie brakuje) by rozprowadzić breje wewnątrz i by dostał się do dziury. U mnie przy dużej nieszczelności ( przy 6 ludziach nie podnosił się ) uszczelnił całkowicie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agbaro
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:20, 08 Gru 2009    Temat postu:

Takiej rady oczekiwałem. Proszę, napisz jeszcze jak się zawór wyjmuje. Oglądałem na razie z wierzchu jak to wygląda. Do zaworu podpięta jest wtyczka i przewód. Domyślam się, że trzeba odłączyć ale jak wyjąć zawór nie wiem, a nie chcę czegoś zepsuć.
Liczę na pomoc i cenne uwagi.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aircat
Kierowca


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:00, 09 Gru 2009    Temat postu:

Jest założona blaszka jako zabezpieczenie, po jej demontażu przekręcasz zawór i wyciągasz bez odpinania przewodów. Blaszka jest na kołnierzu otworu wlotowego poduszki. Ale pamiętaj, jeżeli poduszka jest mocno spękana to prędzej czy później będzie trzeba ją wymienić, spray tylko odsuwa to w czasie. U mnie 1 naprawa wystarczyła na pół roku, później zaczęło znowu powoli schodzić, ale nie w takim stopniu jak było wcześniej. Teraz poduszka dostała 2 dawkę ale nie ominie mnie wymiana w przyszłości bo jest spękana jak skóra emeryta po 80.

Ostatnio zmieniony przez aircat dnia Śro 13:13, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agbaro
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:04, 09 Gru 2009    Temat postu:

Dzięki. W sobotę zmierzę się z tematem. Już się zaopatrzyłem w środek do uszczelniania opon i po dwa piwa na stronę.
Moje poduchy wyglądają jeszcze rześko, nie jest to emeryt po 80-tce. Bardziej ryczące czterdziestki Smile
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agbaro
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:49, 13 Gru 2009    Temat postu:

Zastosowałem się do instrukcji kolegi aircat. Cała czynność zajęła niecałą godzinę. Wyłącznik poziomowania na OFF, lewarek, jedna strona w górę, zawór wykręcić, spray do opon, zawór wkręcić, wyłącznik na ON, pompowanie i przejażdżka po dziurach. Potem tak samo z drugą stroną ( u mnie akurat wyłącznie profilaktycznie bo trzymała)
Z nadmiaru czasu stronę, która spuszczała poprawiłem jeszcze raz.
Po naprawie wszystko działa, auto pompuje, poziomuje i przez noc nie opadł ani centymetra.
Myślę że koszt 20 zł za środek do naprawy przebitych opon i godzina pracy jest świetną alternatywą w porównaniu do zakupu poduszek czy wymiany na sprężyny nawet jeśli czynność trzeba by było powtórzyć po paru miesiącach.
Obiecuję napisać kiedy znów pojawi się nieszczelność, sam jestem tego ciekaw.
Kolega napisał, że u niego wytrzymało pół roku, wynik przyzwoity.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / zawieszenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin