Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Automatyczna skrzyna dla początkujących
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / skrzynia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emce
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:00, 13 Lut 2011    Temat postu: Automatyczna skrzyna dla początkujących

Witam,

Po raz pierwszy mam do czynienia z automatem.
Mamy do wyboru P R N D 1 2 - rozumiem, że N do po prostu "luz" a do czego służą 1 i 2? I jeszcze pytanie czy przy dłuższych postojach np. na przejeździe kolejowym włączamy P czy N??

I jak już zasypuję Was takimi amatorszczyznami to zapytam jeszcze czy lepiej tankować 95 czy 98 (do tej pory miałem tylko diesel)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:23, 13 Lut 2011    Temat postu:

Zacznijmy od końca, na pewno 95 ponieważ silniki są przystosowane do niskooktanowej benzyny. Nawet 95 ma za dużo oktan. Podstawowe wiadomości w skrócie co do jazdy automatem: P- postój, parking i jak chcesz to sobie jeszcze inaczej nazwać, R- bieg wsteczny, D- biegi do przodu do jazdy normalnej (trasa, miasto, bez przyczepki-bez dodatkowego obciążenia) N- luz (do przepchnięcia auta na kanale, lub do holowania na krótkich odcinkach), 2- do ciągnięcia przyczepki, do jazdy w górach, (oczywiście w bardziej ekstremalnych warunkach, 1-do bardzo stromych podjazdów. Jest jeszcze OD w dźwigni zmiany biegów i stosuje się go najczęściej w mieście, ale też należy uważać aby nie wcisnąć OD przy zbyt dużej prędkości. Należy pamiętać aby nie włączać 2 i 1 podczas jazdy ze zbyt dużą prędkością dla poszczególnych biegów. No i na koniec, w trakcie czekania na przejazdach w korkach wcale nie trzeba przełączać na N lub P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
junior
Kierowca


Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:32, 13 Lut 2011    Temat postu:

diku - dobrze gada.polać mu SmileSmileSmile

Ostatnio zmieniony przez junior dnia Nie 22:33, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emce
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:47, 13 Lut 2011    Temat postu:

Dzięki diku za wyczepującą odpowiedź - w takim razie hamulec nożny nie jest przy okazji sprzęgłem?? tzn można biegi zmieniać nie wciskając hamulca? I jeszcze OD - nie rozumiem tego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:06, 13 Lut 2011    Temat postu:

Po wciśnięciu OD nie będzie wrzucał 4 biegu, więc podczas jazdy w mieście nie będzie niepotrzebnie wrzucał "czwórki", by po kilku sekundach znowu redukować. Ma to na celu oszczędzać skrzynię biegów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłymirus
Klubowicz


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów WLKp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:08, 13 Lut 2011    Temat postu:

SETA też dobrze gada również Jemu też polać Very Happy




Jak tak dalej pójdzie to wszyscy tylko będą pić Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emce
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:18, 13 Lut 2011    Temat postu:

SETA napisał:
Po wciśnięciu OD nie będzie wrzucał 4 biegu, więc podczas jazdy w mieście nie będzie niepotrzebnie wrzucał "czwórki", by po kilku sekundach znowu redukować. Ma to na celu oszczędzać skrzynię biegów.


A jak się włącza OD?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:20, 13 Lut 2011    Temat postu:

Hamulec jest tylko i wyłącznie hamulcem w aucie z ASB, należy go wcisnąć tylko wtedy kiedy na postoju przełączasz z P na dowolny inny bieg. Jest wtedy blokada i bez wciśnięcia hamulca nie przełączycz biegu. OD jest to przycisk umieszczony na końcu dźwigni zmiany biegów i po wciśnięciu wyłączasz "4 bieg" ( to nie jest 4 bieg, tylko zapięcie sprzęgła w ten sposób, że obroty silnika są odpowiednio bezpośrednio przenoszone na koła, to tak w skrócie) Opcji tej nie potrzebujesz w mieście, czasami zdaża się kiedy zdejmiesz nogę z gazu że zapina się OD a za moment naciskasz na gaz i skrzynia spowrotem redukuje, żeby wyeliminować niepotrzebną zminę "biegu" zastosowano wyłącznik OD
SETAtak jak piszesz "4" ale to nie do końca jest bieg, nie pamiętam jak w nowszych modelach, ale w tych starszych są skrzynie tylko 3-stopniowe + OD


Ostatnio zmieniony przez diku dnia Nie 23:24, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:04, 14 Lut 2011    Temat postu:

Można tą "czwórkę" nazwać NADBIEGIEM.
Będzie to bardziej odpowiadało rzeczywistości, ale dla laików lepiej użyć prostej - łopatologicznej terminologii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:56, 14 Lut 2011    Temat postu:

Jak zwał tak zwał, ale wiemy przynajmniej o co chodzi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / skrzynia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin