Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

niska kompresja - jakie powinny być objawy ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas
Klubowicz


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mosina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:33, 10 Lip 2009    Temat postu: niska kompresja - jakie powinny być objawy ?

jak w temcie - niska kompresja - jakie powinny być objawy ?

ktoś coś wie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artur7710
Klubowicz


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GDAŃSK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:32, 10 Lip 2009    Temat postu:

nierówna praca silnika na danym cylindrze ,gdzie jest niższa kompresja ,zwiększy się zużycie paliwa lub pojawi się paliwo w oleju przez nieszczelne pierscienie ,może byc też niższe ciśnienie przez wypalony zawór
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas
Klubowicz


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mosina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:25, 11 Lip 2009    Temat postu:

pytam z ciekawości i czysto teoretycznie....po prostu jeden gość mnie zdziwił jak wysnuł teorię że mój winni ma kompresję na poziomie ok 5.5 do max 8 .... ale właśnie wydawało mi się że po pierwsze skoro po zakupie było ok to w ciągu roku przy niewielkich przebiegach trudno żeby silnik się skończył, a po drugie przy takich wartościach to nie wiem czy auto by odpaliło...o jeżdzie nie wspominając
zasadniczo chyba koleś powinien zmienić zegary pomiarowe ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario1975monza
Klubowicz


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złoczew (Łódzkie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:33, 11 Lip 2009    Temat postu:

W starszych silnikach benzynowych stopien sprezania powinien wynosic od 6Mpa do 8Mpa(BAR) Mozliwe ze zle zrobil pomiar cisnienia badz aparatura w niezbyt dobrej kondycji u niego jest .pocieszajace jest to ze konstruktorzy z Saab-a dopracowuja silnik o zmiennym stopniu sprezania ale to potrwa jeszcze kilka latek kto ciekawy moze sobie poczytac [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłymirus
Klubowicz


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów WLKp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:47, 11 Lip 2009    Temat postu:

Wartość ciśnienia może być mniejsza ale przede wszystkim musi być równe ciśnienie na wszystkich garach bo inaczej będzie silnik kulał. Będzie też strasznie żarł paliwo jak będą wypalone zawory lub olej jak będą zużyte pierścienie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas
Klubowicz


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mosina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:10, 12 Lip 2009    Temat postu:

podsumowując - gdyby było coś nie tak ze stopniem sprężania w moim winnim powinienem to raczej odczuć chyba czysto subiektywnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artur7710
Klubowicz


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GDAŃSK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:49, 12 Lip 2009    Temat postu:

jeżeli byłoby niższe ciśnienie na jakimś cylindrze to na pewno byś to odczuł w mocy i zużyciu paliwa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Nie 13:53, 04 Mar 2012    Temat postu:

a ja mam pytanie do znawców jak można zdiagnozować kondycję silnika bez rozbierania? na co zwrócić uwagę? że zmierzyć ciśnienie na garach to wiem, ale czy są jeszcze jakieś inne metody?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
x-pro
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:23, 04 Mar 2012    Temat postu:

Może wielkim znawcą nie jestem ale to jest bardzo proste. Zaczynając od najprostrzych spraw to:
- silnik powinien pracowac równo i cicho (tzn. nie powinno nic w nim "dzwonic", stukac itd.)
- druga sprawa w silnikach benzynowy przy odpalonym silniku po wyciągnięciu bagnetu do sprawdzania oleju nie powinno byc przedmuchów i nie powinno dymic z otworu od bagnetu.
-po trzecie trzeba wyciągnąc filtr powietrza i sprawdzic czy nie pluje olejam z odmy
-po czwarte przy ostrzejszym dodaniu gazu najlepiej podczas jazdy sprawdzic czy nie kopci na niebieskawo (to objaw spalania oleju przez rozszczelnione pierścienie)
To najprostsze sposoby do sprawdzenia ogólnej kondycji silnika Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Nie 18:42, 04 Mar 2012    Temat postu:

no więc silnik chodzi równo przy wolnych obrotach rzędu 1000, jak sam po czasie opuści na 800 to mam wrażenie że lekko kuleje ale to bardzo lekko. tyle tylko że mam gdzieś chyba przedmuch na wydechu i przy tych obrotach około 800 chodzi głośniej gdzieś w okolicy koła kierowcy. jak jest 1000 obrotów nie słychać tego. za cholerę nie możemy tego znaleźć. silnik nie kopci na niebiesko, filtr suchy, z bagnetu nic się nie wydobywa. nic też nie słychać żadnych stuków itp. no może pompę wspomagania lekko słychać, ale ponoć tak mają wszystkie. przy obrotach powyżej 2200 wydaje się być dość głośny silnik. do 2000 tys jest bajka podczas jazdy. może jeszcze pojeździ trochę Smile

jeszcze co mnie denerwuje to jak stoję w korku czy na światłach i załączy się wentylator to obroty zaczynają mi falować od 200 do 800. muszę wtedy na gaz nacisnąć by trzymać wyższe obroty. mój znajomy mechanik twierdzi że z tym można żyć.


Ostatnio zmieniony przez franio123 dnia Nie 18:52, 04 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin