  | 
				FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl   
				 | 
			 
		 
		 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  slawcio 
		  
		      Pasażer z trzeciego rzędu 
		      
  
		      Dołączył: 13 Kwi 2010 
		      Posty: 13 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/Police Płeć: Mężczyzna
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Wto 12:51, 13 Kwi 2010    Temat postu: falujące obroty i gasnący silnik | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Witam!
 
Mam problem, którego nie mogę rozwiązać od jakiegoś czasu. Mianowicie w moim Winim 97 3, 8 z lpg sekwencja, falują obroty na gazie na biegu, a przy skręcie kierownicą (najczęściej podczas parkowania - przód-tył) gaśnie silnik.
 
Na benzynie i biegach jałowych nic takiego nie występuje. Świece i przewody zapłonowe nowe! Może ktoś z Was miał coś takiego i rozwiązał ten problem? Proszę o pomoc i sugestie. Wszystko mile widziane  
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   | 
        |  
         |  
    
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  aircat 
		  
		      Kierowca 
		      
  
		      Dołączył: 16 Cze 2009 
		      Posty: 148 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Śro 12:57, 14 Kwi 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    Wymagane jest ustawienie na nowo mapy w sterowniku gazowym, ale to nie stało się bez przyczyny. Kiedy wymieniane były filtry, ile ma przebiegu na gazie, jaki jest reduktor, wtryskiwacze i sterownik. Jak podasz te rzeczy to będzie prościej pomóc.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  slawcio 
		  
		      Pasażer z trzeciego rzędu 
		      
  
		      Dołączył: 13 Kwi 2010 
		      Posty: 13 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/Police Płeć: Mężczyzna
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 9:19, 15 Kwi 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Na dzień dzisiejszy, (bo musiał bym spytać gazownika) to instalacja jest „Stella”, filtry wymieniane były przed niespełna rokiem, wtryskiwacze są każdy osobo tzn. nie na listwie, tylko po trzy pojedynczo na każdy rząd cylindrów, a przebieg na gazie ok. 100000km. Instalacja zakładana – nowa – 5 lat temu. Wcześniej silnik pracował tylko ba benzynie.
 
Tyle na dziś wiem.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  krazowniksieci 
		  
		      Administrator 
		      
  
		      Dołączył: 24 Lis 2007 
		      Posty: 733 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wodzisław śląski
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 9:44, 15 Kwi 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    falowanie obrotów zależy od silniczka krokowego ale znowuż falowało by tez na benzynie!
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  aircat 
		  
		      Kierowca 
		      
  
		      Dołączył: 16 Cze 2009 
		      Posty: 148 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 9:55, 15 Kwi 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Filtry fazy lotnej zmienia się co 10 tys. a ciekłej co 15-20. Reduktor ma żywotność w zależności od modelu od 60 do 120tys. (z czego te 120 wytrzymują reduktory z górnej półki, np prince czy brc) im bliżej końca żywota reduktora tym bardziej buja ciśnieniem. No i najważniejsza rzecz: wtryski które były zakładane z instalacją elpigazu stella były najczęściej valtekami lub ich klonami, a to są miernej jakości wtryski. Są mało żywotne (niekiedy po 15 tys wymagana jest kalibracja skoku tłoczka, a żywotność nie przekracza 50 tys) później jest tylko gorzej, nierównomierne dawkowanie gazu na poszczególne cylindry, podwieszanie się tłoczków ( w szczególności na zimnym silniku i wolnych obrotach) no i wyższe zużycie paliwa. Jedyną rzeczą co ratuje winiego to dłuuuugi czas wtrysku osiągający ok 5-6ms na biegu jałowym. Z tego co piszesz instalacja może być już mocno wyeksploatowana i wymaga regulacji, konserwacji oraz wymiany niektórych komponentów.
 
 
 	  | krazowniksieci napisał: | 	 		  | falowanie obrotów zależy od silniczka krokowego ale znowuż falowało by tez na benzynie! | 	  
 
 
Owszem, ale dzieje się to tylko na gazie, a to świadczy ewidentnie o problemach z instalacją gazową.
				    
  Ostatnio zmieniony przez aircat dnia Czw 10:00, 15 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  slawcio 
		  
		      Pasażer z trzeciego rzędu 
		      
  
		      Dołączył: 13 Kwi 2010 
		      Posty: 13 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/Police Płeć: Mężczyzna
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 10:24, 15 Kwi 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Wniosek a tego jest taki, że poprawa pracy, a tym samym wyeliminowanie falującycych obrotów i gasnącego silnika, jak pisałem wcześniej, leży w "gazowni"
 
I tam się udam. Wszystko, co napisałeś układa się w logiczną całość. Dzięki.
 
 
Ps. Na zimnym silniku najczęściej nic się nie dzieje, tylko na gorącym. Ale to może tylko taka przypadłość.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  wojtek11 
		  
		      Mistrz Kierownicy Windstara 
		      
  
		      Dołączył: 13 Lis 2009 
		      Posty: 900 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość Płeć: Mężczyzna
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 12:47, 15 Kwi 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Ja mam zwykłą instalację na kompa gazowego trudno się dostać więc wywaliłem silnik krokowy gazowy założyłem zwykłą regulację i silnik chodzi super jest w prawdzie słabszy ale jak chcę mu dobrze dać po zaworach to i tak robiłem to na benzynie
 
I jedyną awarią teraz może być reduktor
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  franio123 
		  
		      Mistrz Kierownicy Windstara 
		      
  
		      Dołączył: 09 Mar 2009 
		      Posty: 515 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 22:26, 30 Lip 2011    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    a co może być przyczyną że obroty zaczynają falować tylko wtedy gdy na postoju włączą się wiatraki? jak się wyłączą wraca do normalnych około 900 obrotów? trochę to denerwujące choć da się żyć na razie z tym.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  wojtek11 
		  
		      Mistrz Kierownicy Windstara 
		      
  
		      Dołączył: 13 Lis 2009 
		      Posty: 900 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość Płeć: Mężczyzna
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Nie 13:14, 31 Lip 2011    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    Przyczyną jest włączająca się sprężarka klimy
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  franio123 
		  
		      Mistrz Kierownicy Windstara 
		      
  
		      Dołączył: 09 Mar 2009 
		      Posty: 515 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Nie 14:38, 31 Lip 2011    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    raczej nie bo sprężarka się nie załącza gdyż nie mam dobitej klimy. nie było potrzeby tego lata   wiatraki wentylatorów to robią na bank. tylko dla czego? zbyt duży pobór prądu?
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		 | 
	 
 
  
	 
	    
	   | 
	
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
  | 
   
 
 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo 
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
  
             
        
 
        
         |