Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

falujące obroty i gasnący silnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawcio
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/Police
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:51, 13 Kwi 2010    Temat postu: falujące obroty i gasnący silnik

Witam!
Mam problem, którego nie mogę rozwiązać od jakiegoś czasu. Mianowicie w moim Winim 97 3, 8 z lpg sekwencja, falują obroty na gazie na biegu, a przy skręcie kierownicą (najczęściej podczas parkowania - przód-tył) gaśnie silnik.
Na benzynie i biegach jałowych nic takiego nie występuje. Świece i przewody zapłonowe nowe! Może ktoś z Was miał coś takiego i rozwiązał ten problem? Proszę o pomoc i sugestie. Wszystko mile widziane Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aircat
Kierowca


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:57, 14 Kwi 2010    Temat postu:

Wymagane jest ustawienie na nowo mapy w sterowniku gazowym, ale to nie stało się bez przyczyny. Kiedy wymieniane były filtry, ile ma przebiegu na gazie, jaki jest reduktor, wtryskiwacze i sterownik. Jak podasz te rzeczy to będzie prościej pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawcio
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/Police
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:19, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Na dzień dzisiejszy, (bo musiał bym spytać gazownika) to instalacja jest „Stella”, filtry wymieniane były przed niespełna rokiem, wtryskiwacze są każdy osobo tzn. nie na listwie, tylko po trzy pojedynczo na każdy rząd cylindrów, a przebieg na gazie ok. 100000km. Instalacja zakładana – nowa – 5 lat temu. Wcześniej silnik pracował tylko ba benzynie.
Tyle na dziś wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krazowniksieci
Administrator


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wodzisław śląski

PostWysłany: Czw 9:44, 15 Kwi 2010    Temat postu:

falowanie obrotów zależy od silniczka krokowego ale znowuż falowało by tez na benzynie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aircat
Kierowca


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:55, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Filtry fazy lotnej zmienia się co 10 tys. a ciekłej co 15-20. Reduktor ma żywotność w zależności od modelu od 60 do 120tys. (z czego te 120 wytrzymują reduktory z górnej półki, np prince czy brc) im bliżej końca żywota reduktora tym bardziej buja ciśnieniem. No i najważniejsza rzecz: wtryski które były zakładane z instalacją elpigazu stella były najczęściej valtekami lub ich klonami, a to są miernej jakości wtryski. Są mało żywotne (niekiedy po 15 tys wymagana jest kalibracja skoku tłoczka, a żywotność nie przekracza 50 tys) później jest tylko gorzej, nierównomierne dawkowanie gazu na poszczególne cylindry, podwieszanie się tłoczków ( w szczególności na zimnym silniku i wolnych obrotach) no i wyższe zużycie paliwa. Jedyną rzeczą co ratuje winiego to dłuuuugi czas wtrysku osiągający ok 5-6ms na biegu jałowym. Z tego co piszesz instalacja może być już mocno wyeksploatowana i wymaga regulacji, konserwacji oraz wymiany niektórych komponentów.

krazowniksieci napisał:
falowanie obrotów zależy od silniczka krokowego ale znowuż falowało by tez na benzynie!


Owszem, ale dzieje się to tylko na gazie, a to świadczy ewidentnie o problemach z instalacją gazową.


Ostatnio zmieniony przez aircat dnia Czw 10:00, 15 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawcio
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/Police
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:24, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Wniosek a tego jest taki, że poprawa pracy, a tym samym wyeliminowanie falującycych obrotów i gasnącego silnika, jak pisałem wcześniej, leży w "gazowni"
I tam się udam. Wszystko, co napisałeś układa się w logiczną całość. Dzięki.

Ps. Na zimnym silniku najczęściej nic się nie dzieje, tylko na gorącym. Ale to może tylko taka przypadłość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:47, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Ja mam zwykłą instalację na kompa gazowego trudno się dostać więc wywaliłem silnik krokowy gazowy założyłem zwykłą regulację i silnik chodzi super jest w prawdzie słabszy ale jak chcę mu dobrze dać po zaworach to i tak robiłem to na benzynie
I jedyną awarią teraz może być reduktor
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Sob 22:26, 30 Lip 2011    Temat postu:

a co może być przyczyną że obroty zaczynają falować tylko wtedy gdy na postoju włączą się wiatraki? jak się wyłączą wraca do normalnych około 900 obrotów? trochę to denerwujące choć da się żyć na razie z tym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:14, 31 Lip 2011    Temat postu:

Przyczyną jest włączająca się sprężarka klimy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Nie 14:38, 31 Lip 2011    Temat postu:

raczej nie bo sprężarka się nie załącza gdyż nie mam dobitej klimy. nie było potrzeby tego lata Smile wiatraki wentylatorów to robią na bank. tylko dla czego? zbyt duży pobór prądu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin