Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błąd wypadania zapłonu na 3-cim cylindrze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalf
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:43, 18 Paź 2012    Temat postu: Błąd wypadania zapłonu na 3-cim cylindrze

Witam,

Od roku jeżdżę na gazie ale od samego początku (2 lata) pojawiał mi się bład wypadania zapłonu na 3 cylindrze oraz błąd odczytu sondy lambda banku 1 (czyli na kolektorze cylindrów 1-3), tej drugiej czyli już za katalizatorem. Czasem jeszcze (teraz też) błąd żarnika tej sondy.

Moje pytanie brzmi z czym jest związane rozpoznania wypadnięcia zapłonu?
1. Nie ma napięcia z cewki (ale są podwójne cewki i dla 3 cylindra jest w parze dla 4 - więc błąd powinien być dla 3 i 4 cyl...)
2. Jest napięcie ale świeca nie daje iskry, czyli nie ma rozładowania - to jeszcze można sprawdzić
3. jest iskra, ale nie ma albo zapłonu mieszanki albo jest nieszczelna komora spalania (uszczelka, pierścienie, zawory,...)

Od paru miesięcy miałem narastające przypadki "nie pracy" na jednym (tak się wydaje że na jednym) cylindrze. Efekt? - słaby silnik, pracuje nie równo z wyraźnym "kulawieniem", brak mocy.
Od około czerwca praktycznie 50% trasy był taki efekt. Po wymianie świec, kabli i cewki nie zauważyłem że jedna świeca pękła wzdłuż i skakała iskra na blok - wyraźnie stała "nie praca" jednego gara. Po dwóch dniach zauważyłem, wymieniłem, ale silnik nie chodzi jak powinien.

Na wolnych bez obciążenia (na N lub P) jest w miarę ok. Najgorzej jest na obrotach 1000-1900 - mocno kuleje, stuka, przy 2000 zaczyna równiej pracować.

Podczas jazdy powiedzmy tak 80km/h czasami załapuje że jest wszystko ok i musze gazu trochę odpuścić bo zaczyna rwać do przodu. Jak zaczynam ruszać (skrzyżowanie, musiałem zwolnić za traktorem, inne od niskich obrotów) to wciskam gaz tak na 1800-1900 obrotów i czekam jak się zaczyna POWOLI rozpędzać i wtedy po różnym czasie nagle załapuje i dalej długa do przodu (praca na wszystkich cylindrach).

Śmierdzi niespalonym gazem jak kuleje - stąd musi nie pracować jeden gar.

Przejrzałem mnóstwo wątków o podobnym temacie - w każdym inny problem, a w jednym wątku nawet pomogła wymiana silnika. Smile

Czy to coś z zaworami? Czy ta sonda miałaby taki wpływ - jej błędy pojawiały się raz, dwa na tydzien-dwa. I co z tym wypadaniem zapłonu.

Dodam że od wakacji kontrolka check-engine (UWAGA) migała mi cały czas - czasem tylko podczas jazdy zaczęła się świecić ciągłym światłem - przez kilkanaście sekund, potem znów migała. Teraż chyba się spaliła bo wcale nie świeci, a błędy wyszły na kompie u diagnosty - i to w dedykowanym sofcie nie było komunikacji - musiał skorzystać z jakiegoś ogólnego oprogramowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalf
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:34, 30 Paź 2012    Temat postu:

Dostałem info żeby sprawdzić wszelkie "lewizny" - coś na wzór lewego powietrza czy coś - dam znać jakie efekty i skąd takie info.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalf
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:35, 13 Lis 2012    Temat postu:

Drogi moderatorze czy usunąłeś mojego posta z rozwiązaniem czy przez moje roztargnienie nie dołączył się do listy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłymirus
Klubowicz


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów WLKp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:31, 14 Lis 2012    Temat postu:

Tu niema moderatorów czy adminów więc raczej coś chyba się nie dołączyło, nie doleciało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalf
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:05, 14 Lis 2012    Temat postu:

Więc dam tylko link z tym samym problemem i rozwiązaniem na innym forum bo mi się już nie chce pisać, a są tam też ciekawe linki które pochodzą też z "bratniego" forum mondeo a b. wiele wyjaśniają.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin