Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zimny parownik
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / pozostałe problemy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimszejo05
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie Sokółka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:18, 08 Lut 2016    Temat postu: Zimny parownik

Witam. Mam forda Winniego 2001 3.8 na gazie. Jakiś czas temu zauważyłem na wolnych obrotach daje zimnym powietrzem. Potem jak dłuży czas pracował silnik przerzucał się na gaz. Mimo rozgrzanego silnika. Z czasem potrzebował dobrego nagrzania silnika żeby przerzucić z benzy na gaz. Ostatnie odkrycie że na rozgrzanym silniku nagrzany jest parownik i na niskich obrotach zaczyna stygnać. Przy przygazowaniu z powrotem się nagrzewa. Czy to może być ze sobą powiązane? Mechanik stawia na pompę wody. Tylko wole się upewnić zanim rozbebeszy pół samochodu, żeby sprawdzić czy to właśnie pompa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiu
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:10, 08 Lut 2016    Temat postu:

Podobne efekty daje zapowietrzony układ chłodzenia. W teorii powinien sam się odpowietrzyc ale przez np źle umiejscowiony parownik może być z tym problem (np gdy jest za wysoko względem silnika). Albo też zablokowany w pozycji otwartej termostat

Ostatnio zmieniony przez wiesiu dnia Pon 16:12, 08 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bodzio
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:37, 08 Lut 2016    Temat postu:

Witam w moim było tak że podobno był za nisko parownik i też bardzo pózno przełączał na gaz i kazałem przepiąć parownik równolegle pod nagrzewnicę na dojściu do niej i jest teraz lepiej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:53, 08 Lut 2016    Temat postu:

Pytanie zasadnicze : zawsze tak było i nie zwracałeś na to uwagi czy było inaczej i się popsuło ? Często gazowniki przy podłączaniu parownika idą na łatwiznę i puszczają obieg cieczy w niewłaściwym miejscu lub kierunku , ale wtedy miałbyś te objawy od zawsze . Zakładam , że poziom płynu chłodzącego masz prawidłowy ?...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimszejo05
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie Sokółka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:34, 08 Lut 2016    Temat postu:

Te komplikacje zaczęły się robić od jakiegoś miesiąca, może dwóch a auto posiadam od ponad pół roku. Wyłączam raczej możliwość złego ustawienia parownika. Nie sprawdzałem wcześniej czy stygnie na wolnych obrotach, bo nie miałem potrzeby. Poziom płynu jest ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:44, 09 Lut 2016    Temat postu:

A nie masz objawów nadmiernego nagrzewania się silnika podczas dłuższego stania z pracującym silnikiem , np : w korku ? Byłoby to objawem niewydolności pompy chłodziwa . Dodatkowym testem na szybko może być też kontrola sprawności ogrzewania na wolnych obrotach silnika . Poszukaj też objawów padniętej uszczelki pod głowicą ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryczysko
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Śro 8:29, 10 Lut 2016    Temat postu:

slimszejo05 napisał:
Poziom płynu jest ok.

To, że poziom jest ok, to nie znaczy, że nie masz zapowietrzonego układu.
Kiedyś w punto II miałem poziom ok, ale układ był zapowietrzony.
Dopiero doszedłem do tego, jak siedziałem w samochodzie. Po zgaszeniu słychać pyło, jak spływał płyn, to był taki odgłos, jakby woda z kranu leciała delikatnym strumieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimszejo05
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie Sokółka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:08, 10 Lut 2016    Temat postu:

uszczelka pod głowicą też wykluczona. Sprawdzana po przewodach. Spróbuje jeszcze raz z odpowietrzeniem. A na postoju z temperaturą silnika nic się nie dzieje, tylko z nawiewów zaczyna chłodnym dawać. ogólnie zapowietrzony układ albo co innego w układzie tym. Będę szukał. Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:36, 13 Lut 2016    Temat postu:

Napisałbym, że uszczelka pod głowicą, ale w końcu mnie ktoś zbanuje Very Happy





Ale najpierw wymień termostat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimszejo05
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie Sokółka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:38, 20 Mar 2016    Temat postu:

W końcu usterka znaleziona-zaleczona. Okazało się że pompa wody poszła. Coś uszkodziło łopatki. Wymieniłem i jest lepiej niż jak było dobrze Smile tylko mechanik (u którego byłem pierwszy raz) powymieniał mi w całym samochodzie dosłownie wszystko do czego można było się przyczepić. Układ kierowniczy, hamulcowy, zapłonowy, zawiecha i ogólnie zajrzał to tu to tam i wizyta kosztowała mnie 2700zł. Lekki szok, ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / pozostałe problemy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin