Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przednie lampy europejskie w winim 2000 rok

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / manuale, poradniki, linki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARACLE
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKWIERZYNA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:01, 25 Mar 2009    Temat postu: Przednie lampy europejskie w winim 2000 rok

Witam i pozdrawiam. jestem nowy na tym forum ale od jakiegoś czasu istnieję na forum forda.
Jeżeli jest ktos zainteresowany jak przerobić we własnym zakresie przednie reflektory w winim z 2000 z amerykańskich na europejskie (symetryczne na asymetryczne) dajcie znac to opisze jak to zrobic we własnym zakresie. ja przerobiłem juz dwa zestawy. koszty niewielkie w porównaniu do zakupu nawet używanych a przegląd przechodzi bez bulu i mozna spokojnie jeździć światło ma załamanie.
pozdrawiam
aha mam jeszcze schemat skrzyni AXOD (E) to może kogoś poratuje.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas
Klubowicz


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mosina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:24, 25 Mar 2009    Temat postu:

zamiast szczuć lepiej wstaw tu opis i schemacik Smile a będziemy wdzięczni Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:17, 25 Mar 2009    Temat postu:

ARACLE,Ty nam życie możesz uratować !
Co tam życie. Ty nam PORTWELE możesz uratować !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARACLE
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKWIERZYNA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:41, 26 Mar 2009    Temat postu:

ok. najdalej w poniedziałek będzie opis przeróbki i schemat skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas
Klubowicz


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mosina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:12, 27 Mar 2009    Temat postu:

nie ma żadnego linku cały czas
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARACLE
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKWIERZYNA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:24, 27 Mar 2009    Temat postu:

juz jest pod nowym tematem coby było łatwiej znaleźć a tutaj opisze przerabianie reflektorów ale to trochę potrwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARACLE
Pasażer z drugiego rzędu


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKWIERZYNA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:15, 30 Mar 2009    Temat postu:

Oto sposób przerobienia lamp na europejskie według mojego "patentu".
OPIS PRZERÓBKI ŚWIATEŁ AMERYKAŃSKICH NA EUROPEJSKIE W FORDZIE WINDSTARZE OD 2000 ROKU.



Potrzebne części: dwie lampy od renault kango po 2003 roku, mogą być pobite szyby, potrzebne są tylko odblaski. Koszt od 50 zł za używane do 160 zł nowe zamienniki (za sztukę).

Podjeżdżamy naszym autkiem pod ścianę na ok. 1 metr od ściany zapalamy światła mijania i rysujemy sobie linie światła (najlepiej to zrobić po ciemku.

Trzeba rozkleić nasze lampy od winka.
Z tyłu lamy przy kierunkowskazie jest jeden wkręt, który trzeba wykręcić, odpinamy spinki metalowy dociskające szybę do puszki, później bierzemy opalarkę elektryczną i podgrzewamy miejsce klejenia szyby z puszką (ja zaczynałem od dołu), grzejemy od strony puszki, ale z wyczuciem, i dwoma śrubokrętami rozchylamy i tak robimy cały reflektor.
Po rozklejeniu reflektora wyciągamy lustro lampy i wycinamy środek lustra tak żeby została ramka z mocowaniami. Szlifujemy powierzchnię lustra na tej ramce żeby była gładka (zeszlifujemy cały chrom aby uzyskać płaską powierzchnię) i zapinamy do puszki sama przygotowaną ramkę.
Z lamp od kango wyciągamy lustra i odcinamy z nich mocowania i mocujemy lustro od kango do naszej ramki z uchwytami od winiego (tej co oszlifowaliśmy).
Sposób zamocowania nowego lustra do naszej ramki wedle uznania ja przykręciłem na małe śrubki (po jednej w narożniku), można na klej ale musi być wytrzymały na wysokie temperatury. Lustro trzeba zamontować po jak najbardziej zbliżonym kątem do oryginału, całość zapinamy na uchwyty w puszce, ale jednocześnie tak aby było dojście z tyłu do żarówki. Przyklejamy (przykręcamy) lustro do naszej ramki.
Teraz bierzemy ten ładny chromik co idzie w naszym reflektorze od winiego i zakładamy go do naszej przeróbki i trzeba go trochę podszlifować tu i ówdzie tak aby nasze nowe lustro nie zahaczało o niego podczas regulacji, można też trochę podszlifować brzegi lustra, aby uzyskać jak najwięcej miejsca na regulację jednocześnie nie za dużo aby nie oszpecić lampy. Jak to zmęczymy to możemy założyć szkło ale najpierw musimy oczyścić brzegi szkła i rowek w puszce ze starego kleju dość dokładnie. Na razie nie sklejamy!!!!!
Wiercimy w puszce otwór na żarówkę postojowa tak aby pasowało do lustra.
Zakładamy żarówkę H4 i nową wtyczkę z kabelkami (dość długimi) bo od winiego jest inna i wkładamy lampę do samochodu na swoje miejsce. Podjeżdżamy do „naszej wcześniej przygotowanej ściany” podłączamy żarówkę przez nowe kable do akumulatora i sprawdzamy czy uda się ustawić światło. Jeżeli gdzieś jeszcze jest problem bo lustro „ haczy ” o chromik to rozbieramy podszlifowujemy . Jak jest ok. to sklejamy lustro z szybą, najlepiej silikonem bezbarwnym. Jako zaślepkę z tyłu zastosowałem pokrywkę od daewoo lanosa po drobnej modyfikacji ale to już można zrobić bez opisu.
Pozostaje jeszcze przerobienie instalacji elektrycznej bo wini światłami steruje masą a nie plusem, i podłączenie naszej nowej postojówki.
Opis przerobienia instalacji wrzucę jutro lub pojutrze bo nie pamiętam muszę zajrzeć pod maskę i narysować, robiłem to metodą poszukiwań, ale nie jest to skomplikowane.
Chciałem wrzucić dwa rysunki poglądowe zrobione w paint ale nie chcą wejść jak ktoś wie jak to prosze o pdpowiedź.


Ostatnio zmieniony przez ARACLE dnia Pon 9:20, 18 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
techniks-2
Kierowca


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hamburg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:47, 09 Maj 2013    Temat postu:

Witam
Czy do przerobki na europejskie te ie nadaja ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / manuale, poradniki, linki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin