Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dla zainteresowanych kody błedów obd
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / manuale, poradniki, linki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario1975monza
Klubowicz


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złoczew (Łódzkie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:42, 29 Sty 2009    Temat postu:

RobWan napisał:
Kody kodami, ale komentarz by się przydał do każdego. Np. ten:
P0804 "Obwód sterowania lampą przesunięcia skokowego 1-4 - usterka"
Lampa?
Tak sobie marzę.

Robert
tutaj masz opis RobWan ale jak cos z tego zrozumiesz jeste mistrzem taki lipny jest translator niemiecko polski ze,,,,,,, Very Happy [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
windi95
Klubowicz


Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Łużycka/ Nowa Ruda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:36, 29 Sty 2009    Temat postu:

nie najgorszy ten opis. zawsze to coś więcej, zwłaszcza że tekst pierwotny w chmurkach jest po angielsku Very Happy Very Happy Very Happy
może dlatego translator niemieckiego nie bardzo sobie poradził
Laughing Laughing Laughing


Ostatnio zmieniony przez windi95 dnia Czw 23:38, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gobers
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Centrum
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:36, 03 Maj 2009    Temat postu:

A czytał ktos z OBD bez skanera, przy uzyciu diodki i mostka ?

To znalazłem w necie, może sie przydać komus:


W latach 70-ych pojawiły się pierwsze pokładowe systemy diagnostyczne. Każdy producent opracował własne procedury identyfikacji usterek, standardy transmisji danych z systemu do urządzeń zewnętrznych, oraz traktował informację o kodach błędów i stanie silnika jako wiedzę "fabryczną" - dostępną dla ograniczonej liczby odbiorców posiadających firmowe czytniki (skanery) diagnostyczne. Taki stan rzeczy był korzystny tylko dla koncernów samochodowych - niebawem jednak wszystko miało ulec zmianie...
W roku 1988 SAE (Society of Automotive Engineers) wprowadziło pierwszy dokument standaryzujący złącze diagnostyczne, oraz protokół komunikacji. Od 1 stycznia 1996 roku obowiązujący stał się system OBD II.

Co to jest OBDII/EOBD?
OBDII: On Board Diagnostic II (diagnostyka pokładowa 2 generacji)
EOBD: Eurpoean On Board Diagnostic (europejska modyfikacja OBDII)
Pod pojęciem OBDII lub EOBD rozumie się system diagnostyki pokładowej zgodny z odpowiednimi normami SAE oraz ISO. Dzięki ujednoliceniu sposobu komunikacji, jednym przyrządem diagnostycznym można podłączyć się i odczytać dane z dowolnego pojazdu zgodnego ze standardem OBDII / EOBD (niezależnie od marki samochodu).
OBDII / EOBD to nie tylko uniwersalny protokół komunikacji. System ten przede wszystkim definiuje procedury diagnostyczne realizowane przez sterowniki pojazdu, mające na celu wykrywanie usterek w jak najwcześniejszej fazie ich wystąpienia. System OBDII jest ukierunkowany emisyjnie i jego głównym zadaniem jest bieżący nadzór nad poziomem związków toksycznych z układów: wydechowego i zasilania w paliwo. Nadzorem tego systemu są objęte - oprócz elementów emisyjnie krytycznych - także elementy, których niesprawności mogą pośrednio zwiększyć emisję poprzez oddziaływanie swymi wejściami lub wyjściami na centralny system komputerowy.

Co to jest DTC?
DTC (Diagnostic Trouble Code) - kod usterki. Standard OBDII / EOBD wprowadził ściśle określony format kodów usterek i określił sposób opisu. Ponadto część kodów została zdefiniowana w przepisach SAE, oraz ISO. Kod usterki składa się z 5 znaków tworzących cztery pola; sposób odczytu i interpretacji kodu DTC przedstawia poniższy przykład:


Gdzie pierwsza litera oznacza:
B - nadwozie (Body)
C - podwozie (Chassis)
P - układ napędowy (Powertrain)
U - komunikacja (Network Communication)

Pierwsza cyfra oznacza:

0 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SAE
1 - kod usterki zdefiniowany przez producenta
2 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SAE
3 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SA

Druga cyfra oznacza:

3 - Określenie podukładu w którym wystąpiła usterka. W tym przykładzie jest to układ zapłonowy.

Pozostałe cyfry oznaczają:
01 - Szczególowe informacje o usterce. W tym przykładzie: wypadanie zapłonów w cylindrze 1.


Ostatnio zmieniony przez Gobers dnia Nie 17:24, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / manuale, poradniki, linki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin