Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamek kodowy i przycisk "Tire Reset"
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:23, 08 Lis 2010    Temat postu: Zamek kodowy i przycisk "Tire Reset"

Hej
Pomału zgłębiam wiedzę na temat swojego nowego auta Smile, i mam do was Koledzy dwa pytania:

1. Jak rozgryźć zamek kodowy umieszczony na zewnątrz przednich drzwi kierowcy nad klamką ? Nie mam żadnych informacji od nośnie kodu - a żeby go zmienić pewnie trzeba znać stary. Jak zacząć korzystać z tego urządzenia

2. Z lewej strony zegarów, jest panel z włącznikiem świateł, włącznik z regulatorem oświetlenia wewnątrz auta i ... ja mam jeszcze przycisk "TIRE RESET". Po przetłumaczeniu wyszło mi "reset opony" - do czego on służy i jak działa? Cy jest to jakiś system sprawdzania ciśnienia w oponach ?

Oczywiście chodzi o Winiego II z 2001.

Macie takie gadżety siebie? Proszę o pomoc i wyjaśnienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:12, 08 Lis 2010    Temat postu:

ad 1. tego nie widziałem

ad 2. jak w większości aut, kiedy zmieniasz koła, zmieniasz w nich ciśnienie wciskasz ten klawisz i ABS będzie wiedział, że ma się nauczyć nowych obrotów kół, bo keidy masz kapcia, to się zmienia promień toczny koła i liczba obrotów, a za tym idzie sygnał o niewłaściwym ciśnieniu i powinna być na zestawie kontrolka
trzeba również mieć na względzie, ze jeśli masz nierównomiernie obciążony samochód i jedno koło dostanie za duze ociążenie, to opona się ugnie mocniej i efekt moze być jak przy kapciu Wink


Ostatnio zmieniony przez kudlaty_bytom dnia Pon 21:13, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:31, 09 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
(...)kiedy zmieniasz koła, zmieniasz w nich ciśnienie wciskasz ten klawisz i ABS będzie wiedział, że ma się nauczyć nowych obrotów kół, bo keidy masz kapcia, to się zmienia promień toczny koła i liczba obrotów, a za tym idzie sygnał o niewłaściwym ciśnieniu i powinna być na zestawie kontrolka (...)


Nie bardzo rozumiem kudłaty_bytom twoje wyjaśnienie. Powinienem przy zmianie kół lub ciśnienia w w kołach ( np. dopompowywanie któregoś z kół) naciskać ten przycisk?
Nie spotkałem się w innych autach z takim rozwiązaniem że niby ABS jak piszesz: "... ma się nauczyć nowych obrotów kół..." Oprócz Winniego mam jeszcze BMW 730 V8 z ABS-em i Mazdę Xedos 6 również z ABS-em. Z tego co wiem to ABS działa na podstawie "sygnału" z pierścienia "ząbkowanego" umieszczonego przy piaście koła i pilnuje aby koło nie straciło zdolności obrotowej - czyli się nie zablokowało. A zmiana opon czy całych kół, nie ma wg. mnie znaczenia - chyba że się mylę.


Ostatnio zmieniony przez Adcki dnia Wto 10:39, 09 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:29, 09 Lis 2010    Temat postu:

tak
jak masz niskie ciśnienie, to masz mniejszy promień toczny koła - oś koła jest bliżej ziemi Razz
z liczby obrotów kół można stwierdzić, że jest mało powietrza
grupa VW na tym bazuje
z tego, co pamiętam, to siadasz w auto, jedziesz po prostej i wciskasz klawisz, na zestawie jeśli jest kontrolka, to zamruga i zgaśnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:49, 09 Lis 2010    Temat postu:

W takim razie jeśli dobrze rozumuję muszą być jakieś czujniki wysokości każdej osi względem podłoża (coś jak przy pneumatycznym zawieszeniu), które sprawdzają stan po włączaniu tego przycisku, zapamiętują go i jak coś się zmieni (np. ubytek powietrza w którymś z kół i przechył osi) - zapala się kontrolna lampka na zegarach.
Jest tak jak piszesz - wsiadam, jadę po prostej, wciskam przycisk , chwilę pali się kontrolka na desce i gaśnie. Czyli układ sprawdził stan, zapamiętał a jak coś będzie nie tak to zaświeci kontrolkę na zegarach - tak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:36, 09 Lis 2010    Temat postu:

W tym przypadku chodzi o promień, a zarazem ilość obrotów koła na danym odcinku drogi(jeżeli masz w jednym z kół "kapcia" to jego promień jest mniejszy a koło wykona większą ilość obrotów od pozostałych) na podstawie porównania ilości obrotów kół system koduje rozmiary opon pomiędzy przodem a tyłem(jeżeli masz różne rozmiary) i na tej podstawie dopiero dopasowuje parametry kiedy ma zadziałać ABS. Trochę to skomplikowane, ale i tak w wielkim uproszczeniu o tym napisałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:03, 09 Lis 2010    Temat postu:

diku dobrze to zrozumiał, chodzi cały czas o liczbę obrotów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:53, 10 Lis 2010    Temat postu:

Na początku kojarzyłem to z jakimiś czujnikami na osiach lub czujnikami ciśnienia powietrza we wnętrzu felgi, ale nic takiego nie znalazłem - stąd moje pytania do Was.

Dzięki Koledzy - ja też już rozumiem jak to działa. Całkiem niegłupie urządzenie Laughing

Pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:08, 10 Lis 2010    Temat postu:

Całkiem całkiem Smile Bez dodatkowych urządzeń można kontrolować coś zupełnie innego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:20, 10 Lis 2010    Temat postu:

na stronie forda znalazłem instrukcję do winiego, nie wiem czy link będzie działał, ale pod [link widoczny dla zalogowanych] jest pdf
na stronie 147 instrukcji, a 149 pliku jest opis jak wprowadzić własny kod itp
gdyby nie działało, to [link widoczny dla zalogowanych] jest link do owners manuals i tam mozna to wybrać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin