Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wycieraczki przestały działać
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xfce
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:34, 25 Gru 2014    Temat postu: Wycieraczki przestały działać

Przez prawie godzinę wycieraczki działały, najczęściej z pełną prędkością.
W pewnym momencie przy zmianie prędkości wycieraczek przestały działać.
Kręciłem pokrętłem i wciąż nie działały.
Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu, po włączeniu wycieraczek delikatnie się ruszyły i stanęły.

Co może być przyczyną że wycieraczki nie działają, od czego zacząć sprawdzanie ?
Mam marketowy miernik i kilka innych narzędzi - wolałbym sam zdiagnozować/naprawić niż płacić mechanikowi/elektrykowi.

Z góry dziękuję za pomoc Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:57, 25 Gru 2014    Temat postu:

Może walnął silniczek ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xfce
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:03, 25 Gru 2014    Temat postu:

Jak to mogę sprawdzić - jest do niego dobry dostęp ?
Bo jak tak to mógłbym miernikiem na złączkach sprawdzić czy dochodzi do niego napięcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
techniks-2
Kierowca


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hamburg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:24, 25 Gru 2014    Temat postu:

w 2002r w okolicach silniczka wycieraczek jest kostka, Przewod jest dosc dlugi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xfce
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:40, 25 Gru 2014    Temat postu:

Jeśli ktoś zna dokładną lokalizację w Windstar I to będę wdzięczny Smile
Co do kostki obejrzałem kilka obrazków z silnikami wycieraczek z kostkami i wygląda że jest tam z 5 kabli.
Pytanie, który kabelek jest od czego bo nie chciałbym w czasie sprawdzania czy daje tam napięcie zrobić zwarcia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xfce
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:10, 03 Sty 2015    Temat postu:

Dziś potestowałem wycieraczki.
Jak się ustawi max prędkość to w nieco zwolnionym tempie wycieraczki działają, gdy raz im się pomoże ręcznie ruszyć.
Przy mniejszych prędkościach przycinają się - potrafią się też zaciąć w pół drogi (lub innym losowym momencie), wtedy trzeba im znowu ręcznie pomóc.

Czy ten opis nasuwa co się mogło stać ? Silnik się uszkodził i jest za słaby, czy raczej mechanizm stawia za duży opór ? Może coś mogę dotestować ? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:45, 03 Sty 2015    Temat postu:

Jak to jest Windstar mk1, to rozmontowanie wszystkiego jest dość proste. Strony opisałem tak jak się stoi frontem do silnika.
Ściągasz obie wycieraczki (klucz 14), odkręcasz antenę z lewej strony (klucz 10), na tej części podszybia która po zamknięciu maski jest na zewnątrz odkręcasz wszystkie krzyżaki, na podszybiu pod maską są wykręcane kołki.
Na prawie całkiem otwartej masce wyciągniesz plastikowe podszybie, wyciągając w kierunku szyby. Po lewej stronie będziesz musiał odpiąć wężyk spryskiwacza.

Teraz zobaczysz blachę, po lewej stronie "zasys" powietrza do dmuchawy, na środku odprowadzenie wody. Z prawej strony od strony silnika rozepnij kostkę wiązki do wycieraczek.
Teraz masz przed sobą pół miliona śrub 8mm, z pomocą poza dobrą grzechotką przyjdzie także dobry środek penetrujący. Jak odkręcisz je wszystkie (żartowałem z ilością, ale z 15 łącznie może ich tam być) to będziesz mógł wyjąć tą blachę razem z silnikiem wycieraczek i ich mechanizmem. Mechanizm pewnie będzie sprawny, ale można potraktować jakimś smarem miedzianym czy czymś, ja tak zrobiłem, nie wiem czy warto.
Głównym winowajcą będzie więc zapewne zatarty silniczek, jak już będziesz miał go na wierzchu, to zobaczysz czy jest rozbieralny. Jeśli tak, to może wystarczy rozebrać, wyczyścić, przesmarować. Jak nie, to wymiana. Używane silniczki zarówno osobno jak i z mechanizmami kształtują się 50 do 150 zł za używany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xfce
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:40, 04 Sty 2015    Temat postu:

Zgodnie z instrukcją rozkręciłem mechanizm.
Silniczek podłączony bez mechanizmu brzmi normalnie.
Mechanizm oporów żadnych nie robi.
Jednak silniczek połączony z mechanizmem chodzi jakby bez energii, równo ale nawet na najwyższych obrotach nie jest to super szybko a brzmi jakby z trudem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
techniks-2
Kierowca


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hamburg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:46, 04 Sty 2015    Temat postu:

Jest to silnik komutatorawy i napewno szczotki sie skonczyly

Ostatnio zmieniony przez techniks-2 dnia Nie 23:46, 04 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xfce
Pasażer z pierwszego rzędu


Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:59, 04 Sty 2015    Temat postu:

Jako że się nie znam na tym zapytam - da się go naprawić ? Smile

Ostatnio zmieniony przez xfce dnia Pon 0:16, 05 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin